Wortale zdecydowały się na współpracę

Karolina Guzińska
29-06-2001, 00:00

Wortale zdecydowały się na współpracę

HRK, firma doradztwa personalnego, właściciel wortalu hrk.pl, IDG, wydawca prasy komputerowej, właściciel wortalu JobUniverse.pl, oraz Communication Partners, doradca w budowaniu wizerunku pracodawców, właściciel wortalu pracuj.pl, podjęły decyzję o współpracy.

Wszystkie firmy biorące udział w porozumieniu działają na rynku pracy. Grupą docelową Pracuj. pl są studenci i absolwenci uczelni znajdujący się na początku kariery zawodowej, JobUniverse dociera do profesjonalistów związanych z informatyką i telekomunikacją, a adresatami wortalu hrk. pl są kandydaci z doświadczeniem zawodowym, głównie specjaliści i kierownicy wyższego oraz średniego szczebla, a także osoby zajmujące się zarządzaniem kapitałem ludzkim.

— Współpraca pozwala na efektywne wykorzystanie finansowego i intelektualnego potencjału firm biorących udział w porozumieniu — uważa Zbigniew Woźniakowski, prezes HRK.

Firmy podjęły współpracę w obszarach: handlowym, informacyjnym, edukacyjnym i promocyjnym. Będą podejmować wspólne przedsięwzięcia edukacyjne (seminaria, konferencje, publikacje, projekty branżowe itp) oraz badania i analizy rynku pracy. Mają też zamiar dostarczać rynkowi pracy nowoczesnych rozwiązań, np. z dziedziny zarządzania projektami rekrutacyjnymi przez Internet. Wspólne działania promocyjne to przede wszystkim wzajemne olinkowanie stron, wspólny marketing i kampanie PR.

— Dzięki współpracy naszych serwisów kandydaci uzyskają szerszy i łatwiejszy dostęp do informacji o rynku, do ofert pracy, porad, analiz, danych o zarobkach itp. — twierdzi Michał Kreczmar, koordynator projektów internetowych w IDG.

Partnerzy zapowiadają, że ich klienci otrzymają 20-30 proc. zniżki na usługi oferowane w Internecie, takie jak np. prezentacje pracodawców.

— Umożliwia to wspólna oferta handlowa. Za cenę dwóch abonamentów (prawo do publikowania dowolnej liczby ofert pracy przez miesiąc) pracodawca będzie mógł jednocześnie zamieszczać ogłoszenia w trzech serwisach. Za cenę jednego abonamentu — w dwóch. Pozwoli to na oszczędności w budżetach przeznaczonych na rekrutację — przekonuje Rafał Szczepanik, wiceprezes Communication Partners.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Guzińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ Wortale zdecydowały się na współpracę