Krajowa Izba Gospodarcza podsumowała promocję polskiej gospodarki w Belgii i Luksemburgu, zorganizowaną w drugim półroczu 2001 przy okazji festiwalu kulturalnego Europalia. Inicjatywa ta była fragmentem większego projektu, polegającego na poprawianiu wizerunku Polski w kolejnych państwach przewodzących UE oraz w tych, w których akceptacja społeczna dla przyjęcia nas do Unii jest niewielka.
Z badań wynika, że bardzo skutecznymi ośrodkami kształtowania opinii społecznej w krajach Wspólnoty są tamtejsze organizacje biznesowe. Dlatego wszel- kie nasze imprezy targowe, prezentacje, misje, a przede wszystkim bezpośrednie kontakty przedsiębiorców — zwłaszcza reprezentujących sektor MSP — wpływają na postrzeganie Polski jako partnera co- raz bardziej wiarygodnego i kompetent-nego.
Zebrani w KIG organizatorzy i uczestnicy projektu Europalia podsumowali Belgię — a na horyzoncie już Hiszpania, sprawująca prezydencję UE w tym półroczu. Na Półwysep Pirenejski jest znacznie dalej, ale... Niezastąpiony w takich razach okazuje się „Dar Młodzieży”, który jest wędrującą częścią terytorium RP. W drugiej połowie maja fregata Akademii Morskiej w Gdyni zawinie do trzech hiszpańskich portów nad Zatoką Biskajską i przyjmie na swój pokład gospodarcze stoiska informacyjne, turystyczną prezentację regionów oraz widowisko kulturalne. Echa tej promocji powinny w czerwcu dotrzeć do Sewilli, gdzie odbędzie się kolejny szczyt Rady Europejskiej.