Wschodnie konsorcja z szansą na miliony

opublikowano: 03-02-2016, 22:00

Na firmy MSP, które chcą tworzyć produkty sieciowe, w programie Polska Wschodnia czeka niebagatelna pula — 320 mln zł.

Jeszcze w lutym zostanie ogłoszony kolejny konkurs z dotacjami dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw ze wschodnich województw. Tym razem pieniądze dostaną złożone z nich konsorcja, które mają w planach stworzenie innowacyjnych produktów sieciowych. Fundusze rozdzieli Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach poddziałania 1.3.2 programu Polska Wschodnia.

— Dzięki temu dofinansowaniu firmy, które połączą swoje siły, będą mogły zaproponować atrakcyjny produkt wykorzystujący potencjał i walory makroregionu. Ta nowa oferta będzie dźwignią rozwoju przedsiębiorstw i źródłem nowych miejsc pracy — ma nadzieję Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. To pierwsza edycja konkursu z poddziałania 1.3.2. Wnioski będzie można składać od kwietnia do czerwca. W tym naborze przedsiębiorcy dostaną 320 mln zł. Aby mieć szanse na te pieniądze, trzeba wziąć udział w konsorcjum składającym się z co najmniej dziesięciu firm. — Wsparcie otrzymają przedsięwzięcia, które jedną koncepcją połączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w taki sposób, że utworzą one gotową do sprzedaży ofertę. Dzięki temu klienci mają otrzymać w pakiecie kompleksowy i innowacyjny produkt — dodaje Adam Hamryszczak.

Kolejny warunek — przedmiot projektu musi wpisywać się w obszar regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw Polski Wschodniej. Co istotne, przedsięwzięcie musi objąć jednocześnie: inwestycję w spójną infrastrukturę, rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych oraz opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów działania i promocji produktu. I jeszcze jedno ważne kryterium będące warunkiem otrzymania dotacji — beneficjent powinien utworzyć co najmniej 20 miejsc pracy, które w szczególności stanowią alternatywę dla zatrudnienia w rolnictwie. Produkty sieciowe pozwolą na stworzenie przez MSP oferty dotyczącej określonych obszarów tematycznych, takich jak np. historia, kulinaria, edukacja. Te nowe rozwiązania o ponadregionalnym oddziaływaniu mają mieć charakter gotowych do sprzedaży, pakietyzowanych ofert. W ich skład mogą wchodzić różne podmioty i atrakcje, w tym miejsca i obiekty. Ma je łączyć koncepcja i wspólny wyróżnik — marka określonego produktu. Na wszystkie konkursy z poddziałania 1.3.2 w tej perspektywie przeznaczonych zostało w unijnym budżecie 160 mln EUR. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane