Jeszcze w lutym zostanie ogłoszony kolejny konkurs z dotacjami dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw ze wschodnich województw. Tym razem pieniądze dostaną złożone z nich konsorcja, które mają w planach stworzenie innowacyjnych produktów sieciowych. Fundusze rozdzieli Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach poddziałania 1.3.2 programu Polska Wschodnia.
— Dzięki temu dofinansowaniu firmy, które połączą swoje siły, będą mogły zaproponować atrakcyjny produkt wykorzystujący potencjał i walory makroregionu. Ta nowa oferta będzie dźwignią rozwoju przedsiębiorstw i źródłem nowych miejsc pracy — ma nadzieję Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. To pierwsza edycja konkursu z poddziałania 1.3.2. Wnioski będzie można składać od kwietnia do czerwca. W tym naborze przedsiębiorcy dostaną 320 mln zł. Aby mieć szanse na te pieniądze, trzeba wziąć udział w konsorcjum składającym się z co najmniej dziesięciu firm. — Wsparcie otrzymają przedsięwzięcia, które jedną koncepcją połączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w taki sposób, że utworzą one gotową do sprzedaży ofertę. Dzięki temu klienci mają otrzymać w pakiecie kompleksowy i innowacyjny produkt — dodaje Adam Hamryszczak.
Kolejny warunek — przedmiot projektu musi wpisywać się w obszar regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw Polski Wschodniej. Co istotne, przedsięwzięcie musi objąć jednocześnie: inwestycję w spójną infrastrukturę, rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych oraz opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów działania i promocji produktu. I jeszcze jedno ważne kryterium będące warunkiem otrzymania dotacji — beneficjent powinien utworzyć co najmniej 20 miejsc pracy, które w szczególności stanowią alternatywę dla zatrudnienia w rolnictwie. Produkty sieciowe pozwolą na stworzenie przez MSP oferty dotyczącej określonych obszarów tematycznych, takich jak np. historia, kulinaria, edukacja. Te nowe rozwiązania o ponadregionalnym oddziaływaniu mają mieć charakter gotowych do sprzedaży, pakietyzowanych ofert. W ich skład mogą wchodzić różne podmioty i atrakcje, w tym miejsca i obiekty. Ma je łączyć koncepcja i wspólny wyróżnik — marka określonego produktu. Na wszystkie konkursy z poddziałania 1.3.2 w tej perspektywie przeznaczonych zostało w unijnym budżecie 160 mln EUR. © Ⓟ