Wspieramy mały biznes

Materiał partnera
07-11-2016, 22:00

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw pełni kluczową rolę w rozwoju gospodarki w wielu krajach świata. Ich kondycja zależy m.in. od jakości otoczenia prawnego i instytucjonalnego, w tym także od poziomu rozwoju sektora bankowego oraz dostępu do źródeł finansowania.

Atrakcyjny segment

— Z olbrzymim szacunkiem patrzę na przedsiębiorców, którzy podjęli ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej, z sukcesem zarządzają i rozwijają własne firmy — mówi Piotr Chrzanowski, Wiceprezes Zarządu Banku BPS, który we wrześniu został również Wiceprzewodniczącym Rady ds. Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorców utworzonej przy Związku Banków Polskich. Segment MŚP jest bardzo atrakcyjny, ale mocno zróżnicowany i niełatwy dla banków. Podstawą sukcesu jest właściwe uchwycenie i odzwierciedlenie zróżnicowania, co powinno być podstawą do budowania oferty produktowej i dopasowania modelu ich obsługi. Strategia Banku BPS na najbliższe lata przewiduje, że segment MŚP pozostanie jednym z najważniejszych. Strategia ta wiązała się z wdrożeniem nowego modelu biznesowego obsługi firm MŚP, który zakładał usprawnianie procesów i wdrażanie rozwiązań zmierzających do wzrostu satysfakcji klientów. W efekcie tych zmian Bank BPS wyraźnie uatrakcyjnił ofertę produktową dla MŚP, uprościł procedury, co zaowocowało szybkim i łatwym dostępem do produktów bankowych, oraz zmienił model funkcjonowania swoich placówek, odciążając je z realizowania zadań back-office. Środek ciężkości ukierunkowano na wyspecjalizowanedoradztwo i najwyższą jakość obsługi klientów.

— Dzisiaj segment MŚP jest bardzo wymagającym klientem, który oczekuje od banku nowoczesnych rozwiązań. W Banku BPS budujemy długoterminowe relacje jako partner biznesowy, dlatego przygotowaliśmy ofertę dostosowaną do potrzeb przedsiębiorstwa na każdym etapie rozwoju, wykorzystując najnowsze rozwiązania finansowe oraz wprowadzając nowoczesne platformy ułatwiające codzienną współpracę z bankiem. Mogę bez wahania stwierdzić, że dziś mamy już kompletną ofertę produktową dla sektora MŚP. Poczynając od nowoczesnego rachunku firmowego, poprzez bogaty pakiet kart debetowych i kredytowych oraz nowoczesny system bankowości elektronicznej i mobilnej, który dostarcza funkcjonalności usprawniających rozliczenia z kontrahentami, kończąc na zarządzeniu bazami danych oraz wymianie informacji z systemami finansowo-księgowymi — podkreśla Arkadiusz Zwierzchowski, Dyrektor Departamentu Zarządzania Produktami.

Paleta kredytów

Najważniejsze jednak w ofercie Banku BPS są produkty kredytowe. Jednym z podstawowych problemów, z jakimi borykają się firmy, jest ograniczona płynność finansowa. Brak gotówki wynikający ze zmniejszonego popytu na usługi czy produkty firmy może być wtedy dodatkowo potęgowany nieterminowymi płatnościami po stronie kontrahentów. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem są linie kredytowe. Z przyznanej w ramach linii kredytowej kwoty można skorzystać, zarówno gdy pojawią się krótkotrwałe trudności z płynnością finansową, jak i wówczas, gdy nadarzy się atrakcyjna okazja rynkowa. Bank BPS oferuje pełną paletę kredytów obrotowych, inwestycyjnych, pomostowych — elastycznie dostosowując warunki finansowania do oczekiwań swoich klientów. Dodatkowo w ramach Grupy BPS Bank świadczy usługi finansowe dla klientów, którzy oczekują alternatywnych źródeł finansowania w postaci faktoringu i leasingu.

Oferta skrojona na miarę

Otoczenie dostrzega starania Banku. — Już zostaliśmy docenieni przez niezależnych ekspertów. W jednym z ostatnich wydań miesięcznik „Forbes” wyróżnił nasze kredyty dla firm w kategorii najkorzystniejsze oferty kredytów oraz aplikację bankowości mobilnej w kategorii najlepsza bankowość mobilna dla MŚP. O miejscu w rankingu decydowały warunki przyznawania kredytów, prowizje i oprocentowanie, a także okres kredytowania. Ważna była również wszechstronność oferty. W rankingu aplikacji mobilnych oceniano funkcjonalności, jakie ona oferuje. Redakcja nagrodziła banki, które mają szeroki wachlarz produktów kredytowych, dzięki czemu mogą zaproponować firmie ofertę skrojoną na miarę. To wyróżnienie jest dowodem na to, że dobrze czujemy się w tym segmencie — mówi Piotr Chrzanowski i zapowiada dalsze prace nad uatrakcyjnianiem oferty produktowej dla sektora MŚP.

Korzystne przeniesienie

Nowością w ofercie Banku BPS dla mikro-, małych i średnich firm jest promocja „Przenieś Kredyt do BPS”. Bank daje możliwość spłaty na preferencyjnych warunkach zadłużenia w innych bankach oraz otrzymania dodatkowych pieniędzy na bieżącą działalność. Firmy, które skorzystają z promocji, nie zapłacą prowizji za udzielenie kredytu, a marża będzie wynosiła połowę tej, która wynika z umowy kredytu podlegającego spłacie — mówi Mirosław Bizoń, Dyrektor Departamentu Zarządzania Sprzedażą.

Ponieważ kampania realizowana jest we współpracy z operatorem kart płatniczych, warunkiem wzięcia udziału w promocji jest także skorzystanie z jednej z kart debetowych lub kredytowych Mastercard.

— Oferta daje to, czego klienci od nas oczekują. Chcą elastycznego finansowania, a dokładniej takiego wykorzystania pieniędzy, żeby inwestować, poprawiać strukturę obrotów, by kupować towar taniej czy większymi partiami — tłumaczy Piotr Chrzanowski. Promocja „Przenieś Kredyt do BPS” trwa do 28 kwietnia 2017 roku.

DOPASOWANIE DO POTRZEB: W Banku BPS budujemy długoterminowe relacje jako partner biznesowy, dlatego przygotowaliśmy ofertę dostosowaną do potrzeb przedsiębiorstwa na każdym etapie rozwoju, wykorzystując najnowsze rozwiązania finansowe oraz wprowadzając nowoczesne platformy ułatwiające codzienną współpracę z bankiem — mówi Piotr Chrzanowski, Wiceprezes Zarządu Banku BPS S.A.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wspieramy mały biznes