Wszechstronne poznanie konsumentów

opublikowano: 02-12-2018, 22:00

Platforma 360-stopniowego widoku konsumenta umożliwia poznanie jego oczekiwań i zaoferowanie mu tzw. doświadczeń połączonych.

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne dla prawidłowego funkcjonowania firmy jest całościowe spojrzenie na dane klienta. Tzw. customer single view, czyli 360-stopniowy widok klienta, który stanowi spójną i całościową prezentację danych posiadanych przez firmę, jest szczególnie istotny w podejściu wielokanałowym (ang. omnichannel). Tym bardziej, że współcześni konsumenci domagają się od marek tzw. doświadczeń połączonych (ang. connected experiences). Chcą, by firmy, łącząc ich historyczne dane związane z interakcjami i zakupami, wiedziały, kiedy i z jaką ofertą mogą się do nich zwrócić — wynika z analizy Salesforce. Jednak mimo coraz większych inwestycji w analitykę danych, dotarcie do klienta nie zawsze się udaje.

— Systemy szumnie zachwalane przez czołowych graczy na rynku IT, takie jak np. CRM, mające tworzyć 360-stopniowe widoki klienta, w praktyce pomagają tylko uporządkować pewne procesy i ułatwić kontakt. Niestety, mają niewiele wspólnego z tworzeniem tzw. doświadczeń łączonych. Głównie dlatego, że dane o klientach są integrowane z wielu różnych źródeł — na poziomie baz danych, a nie na poziomie znaczeń — mówi Jacek Grzyb, inżynier wiedzy z team- Leaders.

Dodaje, że systemy tego typu nie są zdolne do poznania oczekiwań klienta, jego zamiarów czy prognozowania usług, którymi będzie zainteresowany w przyszłości. Dokonują tylko prostej analizy cyfrowych kodów, podczas gdy kluczowe jest logiczne zrozumienie wypowiedzi, zwrotów czy opinii.

— Dużo prostsze i bezpieczniejsze jest zastosowanie sztucznej inteligencji. Dzięki niej można np. pominąć ręczne wpisywanie danych z różnych źródeł do systemów zarządzania relacjami z konsumentami i zbudować platformę 360-stopniowego widoku klienta, która nie wymaga skomplikowanej migracji danych — podsumowuje Jacek Grzyb.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane