Wszystkie oczy na Super Bowl (WIDEO)

ONO, businessinsider.com
opublikowano: 06-02-2011, 12:36

Finał Super Bowl to nie tylko święto kibiców, ale i reklamodawców. 3 mln USD za reklamę w trakcie dzisiejszego wydarzenia dowodzi, że z koniunkturą w USA jest już całkiem nieźle.

Przedstawiamy najciekawsze tegoroczne historyczne stawki reklamowe od 1967 r., także z uwzględnieniem inflacji. Po raz pierwszy milion za 30-sekundowy spot padł w 1995 r. Od tego czasu cena rośnie o około 100 tys. USD rocznie.

nonwrited articlenonwrited articlenonwrited articlenonwrited article

Jakie reklamy dziś mają oczarować Amerykę. Za serwisem Business Insider wybraliśmy kilka najciekawszych:

Volkswagen
 

Kia
 

Chipsy Doritos
 


Careerbuilder (serwis rekrutacyjny)
 

Pepsi Max
 


Jak Buffett dociera na Super Bowl http://www.pb.pl/a/2011/02/04/Buffett_wybiera_sie_na_Super_Bowl


…skąd ta pewność? Obie drużyny, New Orleans Saints i Indianapolis Colts, wywodzą się z National Football League (NFL).  
Wskaźnik Super Bowl zapowiada wzrost rynków akcji w USA jeśli zwycięzcą finału ligi zawodowego futbolu amerykańskiego zostanie drużyna ze „starej” NFL.  Prognozuje spadki, jeśli wygra zespół z American Football League. Dotychczas wskaźnik prognozował trafnie kierunek rynku w 79 proc. przypadków. Także w ubiegłym roku. Mark Hulbert, komentator MarketWatch ostrzega jednak przed zbytnim optymizmem. W 2001 roku, kiedy w finale także spotkały się dwie drużyny z NFL, amerykański rynek akcji spadł o 11 proc., mierząc najszerszym indeksem Wilshire 5000. Inna sprawa, że rzekoma skuteczność prognostyczna wskaźnika Super Bowl może być myląca. Hulbert przypomina słynny wynik badań Davida Leinwebera z departamentu ekonomicznego Caltech, który kilka lat temu, chcąc pokazać niebezpieczeństwo odnajdywania pozornych przyczyn i skutków, wyszukał największą korelację wśród danych statystycznych ONZ z indeksem S&P500. Okazało się, że miała je wówczas produkcja masła w Bangladeszu.

Volkswagen
 

Kia
 

Chipsy Doritos
 


Careerbuilder (serwis rekrutacyjny)
 

Pepsi Max
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ONO, businessinsider.com

Polecane