Wydatki na informatykę w 2006 roku wzrosną tylko o 2,5 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 05-01-2006, 16:55

Wydatki na informatykę dużych firm i światowych korporacji wzrosną w 2006 roku w niewielkim stopniu, bo tylko o 2,5 proc. - poinformował w czwartek portal InternetNews, powołując się na raport firmy analitycznej Merrill Lynch

Wydatki na informatykę dużych firm i światowych korporacji wzrosną w 2006 roku w niewielkim stopniu, bo tylko o 2,5 proc. - poinformował w czwartek portal InternetNews, powołując się na raport firmy analitycznej Merrill Lynch

Zdaniem autorów raportu tak małe wydatki nie są efektem braku nowoczesnych technologii, urządzeń czy oprogramowania na rynku. W ankietowanych  firmach 65 proc. szefów informatyki przyznało, że ma "długą listę życzeń" finansowych do zarządów dotyczących zwykle nowego oprogramowania i sprzętu, ale już obecnie wiedzą iż nie zostaną one uwzględnione. Przyczyną jest ciągłe cięcie kosztów, wspomagające uzyskiwanie coraz lepszych wyników finansowych przez korporacje i duże firmy.

Większość szefów informatyki w firmach i korporacjach zauważyła także, iż nie może zatrudniać w swoich działach nowych pracowników - personel informatyczny w korporacjach i dużych firmach globalnych wzrośnie o marginalne 1,5 proc. w tym roku. Ponad 1/4 ankietowanych (26 proc.) nie umiała w ogóle powiedzieć czy uda im się w tym roku wygospodarować "jakiekolwiek pieniądze na zatrudnienie kogokolwiek" - podaje raport Merrill Lynch.

Na takim samym poziomie co w 2005 roku (10,1 proc. wzrost) oznaczającym tylko zastępowanie starszych urządzeń nowymi, utrzymają się wydatki na pamięci masowe oraz urządzenia składujące dane.

Według Merrill Lynch, firmy chcą za to kupować serwery - najczęściej z procesorami x86. W raporcie 75 proc. respondentów stwierdziła, że w 2006 roku kupi przynajmniej jeden taki serwer. Według struktury zamówień na globalnym rynku serwerowym pierwsze miejsce zajmie Dell, wyprzedzając IBM i HP.

Nieco mniej, bo 60 proc. respondentów chce kupić tym roku serwery uniksowe. Najwięcej, bo 29 proc. ankietowanych chce kupić tego typu serwery od IBM. HP zajmuje drugie miejsce z 19 proc. zamówień, zaś Sun Microsystems - trzecie z 14 proc.

Jak wynika z raportu Merrill Lynch, szefowie informatyki nie bardzo wierzą w zapowiadany przełom, jaki ma spowodować ukazanie się w tym roku na rynku Windows Vista. Z ankietowanych 38 proc. zamierza instalować ten system w swojej firmie w czasie od 12 do 18 miesięcy po premierze, a w przypadku 20 proc. instalacja Vista nastąpi w okresie od 18 do 24 miesięcy.

Merrill Lynch przewiduje za to szybki rozwój Linuksa. Według raportu aż 81 proc. szefów informatyki dużych firm i korporacji była pewna, iż ewentualne zastrzeżenia prawne nie zahamują ekspansji tego systemu, a tylko 8 proc. przewiduje kłopoty tego powodu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane