Wylansował Tigera, pomoże Hoopowi

GRA
14-03-2011, 00:00

Polska spółka grupy Kofola-Hoop chce wyjść z dołka. Szefem sprzedaży został autor sukcesu napoju Tiger.

Polska spółka grupy Kofola-Hoop chce wyjść z dołka. Szefem sprzedaży został autor sukcesu napoju Tiger.

Wygląda na to, że Hoop Polska, czyli polska spółka giełdowej grupy Kofola-Hoop, chce odbudować pozycję na rynku napojów. Ogłosiła oficjalnie, że "zbudowała nowy dział sprzedaży". Jest mniejszy, co da oszczędności. I ma nowego szefa.

Dyrektorem sprzedaży Hoop Polska został Paweł Wolnicki, wcześniej wiceprezes FoodCare, czyli producenta napojów energetycznych Tiger, a także musli Fitella oraz deserów i ciast w proszku Gellwe.

"Doprowadził do zdobycia przez Tiger Energy Drink pozycji lidera wartościowego na polskim rynku. To jedyny na świecie przypadek, gdzie Red Bull utracił pozycję lidera" — podkreśla spółka w komunikacie.

Hoop Polska ma w portfolio m.in. napoje Hoop Cola, Jupi i Jupik, Fruti, kompoty i syropy Paola, napój energetyzujący R20 oraz wodę mineralną Arctic. Zadaniem nowego szefa sprzedaży będzie położenie nacisku na sprzedaż do hipermarketów i sklepów dyskontowych.

— Ze względu na trend rynkowy zdecydowaliśmy rozwinąć strukturę sprzedaży w kanale nowoczesnym, a w kanale tradycyjnym skupiać się będziemy na dotarciu do lokalnych sieci — zapowiada Paweł Wolnicki.

Celem jest też "przemodelowanie portfela produktów", czyli koncentracja na najsilniejszych brandach, które osiągają dobre wyniki zarówno w kanale nowoczesnym, jak i tradycyjnym.

Zmiany wynikają ze słabych wyników sprzedażowych Kofoli-Hoop w Polsce, o czym "PB" pisał w lutym. Po trzech kwartałach 2010 r. przychody Hoop Polska spadły o 12 proc., do 345 mln zł. Zdaniem naszych informatorów, winne były błędy w zarządzaniu, czyli błędy personalne, zmiana systemu sprzedażowego na mniej motywacyjny, rezygnacja ze zbyt dużej grupy produktów, które uznano za nieperspektywiczne, a także zmiany w logistyce w szczycie sezonu. Błędy miały zaowocować potężną stratą netto w Hoop Polska, siegającą od 20 do nawet 40 mln zł w 2010 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wylansował Tigera, pomoże Hoopowi