Amerykański gigant odnotował w II kw. 2018 r. 5-proc. wzrost przychodów organicznych (przychodów z podstawowego biznesu), przy czym największy udział miał wzrost sprzedaży Diet Coke, Coke Zeroi wody gazowanej.

Z kolei wolumen, główny wskaźnik popytu zwiększył się o 2 proc.
Sprzedaż organiczna w Europie powiększyła się o 7 proc. Natomiast sprzedaż na północnoamerykańskim rynku, regionie generującym największe przychody, zwiększyła się o 7 proc. do 3,12 mld USD. W tym przypadku analitycy oczekiwali wartości o 200 mln wyższej.
Zysk netto przypadający dla akcjonariuszy zwiększył się do 2,32 mld USD 54 centów na akcję z 1,37 mld i 32 centów na akcję rok wcześniej. Po wyłączeniu czynników o charakterze jednorazowym zysk na akcję wyniósł 61 centów przebijając oczekiwania analityków o 1 centa.
Przychody potentata spadły natomiast o 8 proc/. do 8,93 mld USD, ale analitycy spodziewali się większej zniżki (ok. 8,54 mld USD).
Koncern podtrzymał swoją prognozę na cały 2018 r. oczekując wzrostu przychodów organicznych o co najmniej 4 proc.