Wyniki właściciela Zary ciągle w górę

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-09-11 09:23

Pierwsze półrocze 2019 r. okazało się udane dla hiszpańskiego giganta rynku odzieżowego, koncernu Inditex. Właściciel popularnej marki Zara i sieci detalicznej pod tym szyldem wypracował zarówno wyższe przychody, jak i zyski.

Zysk netto Inditexu w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. wzrósł do 1,55 mld EUR z 1,41 mld w analogicznym okresie 2018 r. 

Sklep Zara, marki należącej do Inditex, największego na świecie detalisty odzieżowego
Sklep Zara, marki należącej do Inditex, największego na świecie detalisty odzieżowego
fot. Bloomberg

Sprzedaż zwiększyła się o 7 proc. do 12,82 mld EUR wsparta przez wzrost wszystkich marek w regionie. W ujęciu LfL (oparta o działające placówki na rynku od przynajmniej 12 miesięcy), sprzedaż wzrosła o 5 proc.

Marża brutto wyniosła w I półroczu 2019 r,. 56,8 proc. wobec 56,7 proc. rok wcześniej. 

Inditex szacuje, że sprzedaż LfL wzrośnie w całym 2019 r. o 4 do 6 proc.