Wystarczyło 3,62 EUR na 100 km

opublikowano: 07-02-2019, 22:00

Po drogach Finlandii, Szwecji i Norwegii elektrycznym autem w zimie — takiego wyzwania podjęły się przedstawicielki Fortum.

Europejski lider technologii i dostawca inteligentnych rozwiązań dla zrównoważonych miast buduje sieć stacji ładowania o wysokiej mocy do 350 kW (High Power Charging stations — HPC) dla samochodów elektrycznych na trasie łączącej stolice Finlandii, Szwecji i Norwegii. Stacje umożliwiają ładowanie siedmiokrotnie szybsze niż tradycyjne urządzenia tego typu. Wystarczy 10 minut ładowania, by pokonać dystans 250 km.

Pokonanie 1372 km z Helsinek do Oslo przez Turku, Sztokholm,
Karlstad i z powrotem kosztowało 49,58 EUR, czyli 3,62 EUR za każde przejechane
100 km.
Zobacz więcej

EKONOMICZNIE I EKOLOGICZNIE:

Pokonanie 1372 km z Helsinek do Oslo przez Turku, Sztokholm, Karlstad i z powrotem kosztowało 49,58 EUR, czyli 3,62 EUR za każde przejechane 100 km. Fot. ARC

Instalacje przetestowały trzy przedstawicielki Fortum — Maija, Laura i Lillemor, które wyruszyły w podróż obciążonym bagażami elektrycznym samochodem, przemierzając przy temperaturach poniżej zera drogi Finlandii i Skandynawii. Pokonały liczącą 1372 km trasę z Helsinek do Oslo przez Turku, Sztokholm, Karlstad i z powrotem. Jechały z prędkością od 60 km/h (przy dużym natężeniu ruchu) do około 90 km/h (na autostradach, gdzie ograniczenie prędkości wynosi 110 km/h). Zużycie energii wahało się między 16,7 kWh a 18,2/100 km. Ładowanie na całej trasie kosztowało dokładnie 49,58 EUR, czyli 3,62 EUR za każde przejechane 100 km.

— Rozwój elektromobilności to jedno z najważniejszych działań podejmowanych na rzecz poprawy jakości powietrza. Test przeprowadzony na północy Europy udowadnia, że samochody elektryczne są przyjazne nie tylko dla środowiska, ale także dla domowego budżetu — mówi Jacek Ławrecki, rzecznik Fortum w Polsce.

Stacje HPC powstają z myślą o samochodach elektrycznych przyszłości o zasięgu przekraczającym 300 km, które będą w stanie wykorzystać pełen potencjał nowych instalacji. Stacje te sprawią, że długodystansowe podróże pojazdem elektrycznym staną się rzeczywistością i umożliwią pokonanie trasy między Helsinkami a Oslo w tym samym czasie co „zwykłym” samochodem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy