Unity Line odnotowało w 2001 r. wzrost przewozów pasażerskich o 5 proc., do 234 tys. osób. Prognozy na ten rok zakładają powtórzenie tego wyniku.
Przewozy pasażerskie promów Unity Line pływających na trasie ze Świnoujścia do Malmö wzrosły w 2001 roku o 5 proc. w porównaniu do 2000 r. Z jednostek Polonia i Mikołaj Kopernik skorzystało 234 tys. pasażerów. Daje to ponad 65-proc. udział w rynku przewozów pasażerskich na północno-zachodnim Bałtyku. Szczeciński armator jest liderem w transporcie samochodów ciężarowych. W ubiegłym roku przewiózł ponad 92 tys. takich aut.
Choć 2001 r. był dla Unity Line lepszy niż poprzedni, to oczekiwania firmy co do dynamiki wzrostu rynku były bardziej optymistyczne.
— 2001 r. był najlepszym rokiem w krótkiej historii naszej działalności — podkreśla jednak Paweł Porzycki, prezes Unity Line.
2002 rok stoi pod wielkim znakiem zapytania. Rynek promowy stał się bowiem bardzo zmienny. Koniec handlu wolnocłowego w ruchu miedzy krajami UE, wysokie ceny paliw, wprowadzenie wspólnej waluty, kryzys branży turystycznej po zamachach terrorystycznych, silna konkurencja, przejęcia firm żeglugowych oraz słabość waluty szwedzkiej powodują, że stawianie jakichkolwiek prognoz jest niezwykle trudne.
Armator czeka nadal na stanowisko Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wobec propozycji współpracy. PŻM i PŻB podpisały list intencyjny w sprawie utworzenia spółki operatorskiej, która zakupi prom pasażersko-samochodowy.
— Liczymy na zdecydowane decyzje właścicielskie ministra skarbu — podkreśla Paweł Porzycki.
Prezes popiera pomysł konsolidacji polskich armatorów poprzez oddanie w zarząd wszystkich promów w ręce jednego operatora.
Unity Linie eksploatuje trzy promy: pasażersko-towarową Polonię oraz samochodowo-kolejowe Kopernik i Śniadecki. Statki te należą do spółki grupy PŻM i Euroafriki.