Wzrost popytu na pracę tymczasową

opublikowano: 23-11-2020, 15:02

Na rynku pracy przybyło ostatnio ofert zatrudnienia, ale końcówka roku zapowiada się mniej optymistycznie.

W trzecim kwartale tego roku wzrósł popyt na usługi HR, szczególnie na pracę tymczasową i rekrutację stałą – wynika z danych firm zrzeszonych w Polskim Forum HR. Poszukując dla pracodawców osób do zatrudnienia na stałe, zwiększyły one swoje obroty o 23 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 6 proc. wobec analogicznego okresu w 2019 r.

– Ożywienie wynika w dużej mierze z tego, że w trzecim kwartale realizowano procesy rekrutacyjne skumulowane w poprzednim okresie. Drugi kwartał był bardzo trudny, decyzje o zatrudnianiu odwlekano w czasie. Ta dynamika z pewnością wyhamuje w ostatnich miesiącach. Szacujemy, że wzrost wyniesie wtedy ok. 7 proc. – mówi Piotr Dziedzic, członek zarządu Polskiego Forum HR.

Zwraca uwagę, że zainteresowanie zatrudnianiem nowych pracowników nie zmniejsza się w sektorze e-commerce. Jednocześnie ostatnio widać odmrożenie w centrach usług wspólnych, również dzięki kilku nowym inwestycjom.

W analizowanym okresie w firmach członkowskich Polskiego Forum HR przybyło o 13 proc. pracowników tymczasowych, przy czym liczba godzin przepracowanych przez takie osoby na rzecz pracodawców-użytkowników, w przeliczeniu na pełne etaty, wzrosła o 33 proc. Łącznie w trzecim kwartale tego roku agencje należące do tej organizacji zatrudniały 75 tys. takich pracowników. To było o 9 tys. mniej niż przed rokiem, ale zarazem o 8 tys. więcej niż w drugim kwartale 2020 r.

– Pracownicy ci są pierwszymi, z którymi pracodawcy rozstają się przy spowolnieniu gospodarczym i pierwszymi, którzy są zatrudniani, kiedy sytuacja stabilizuje się. Czwarty kwartał będzie trudniejszy. Wzrost zachorowań będzie miał spory wpływ na rynek pracy. Zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych będzie rosło, ale już nie tak gwałtownie – komentuje Anna Wicha, prezes Polskiego Forum HR.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IWA

Polecane