Wzrost przychodów L'Oreala najniższy od pandemii

Aleksander Żuławnik
opublikowano: 2025-02-06 20:45

Francuski gigant kosmetyczny L'Oreal opublikował w czwartek swoje wyniki za IV kw. 2024 roku. Wzrost sprzedaży okazał się najniższy od czasów pandemii, czego przyczyn należy doszukiwać się m.in. w mniejszym popycie konsumenckim w Chinach - informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Największy na świecie producent kosmetyków poinformował po zamknięciu czwartkowej sesji na paryskiej giełdzie, że odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 11,08 mld EUR w okresie od października do grudnia 2024 roku. Stanowiło to wzrost o 2,5 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału 2023 roku. Analitycy ankietowani przez LSEG oczekiwali przychodów na poziomie 11,10 mld EUR.

„Spodziewamy się, że jutro akcje zareagują negatywnie" - skomentowali w notatce ekonomiści z Jefferies.

Kwartalny wzrost przychodów okazał się najniższy od 2020 roku. Sprzedaż w całym roku wzrosła o 5,1 proc. do 43,48 mld EUR, podczas gdy prognozowano 43,33 mld EUR.

Mniejszy od oczekiwań popyt na droższe marki

Przychody w czwartym kwartale wzrosły o 1,4 proc. w Ameryce Północnej. W trzecim kwartale było to 5,2 proc. W regionie Azji Północnej przychody zmniejszyły się o 3,4 proc. po spadku o 6,5 proc. w poprzednim kwartale. L'Oreal szacuje, że ​​sprzedaż w Chinach kontynentalnych spadła o "niską wartość jednocyfrową" w całym roku 2024.

Dział produktów luksusowych, w którego skład wchodzą m.in. marki perfum Yves Saint Laurent i Valentino, zanotował wzrost o 1 proc. wobec oczekiwanych przez analityków 5 proc. Również to było spowodowane osłabieniem aktywności konsumenckiej w Chinach.