Xiaomi pokonał Sony i Lenovo

Koncern Xiaomi, najmłodszy spośród największych producentów sprzętu telekomunikacyjnego, prowadzi wstępne negocjacje dotyczące finansowania swojej działalności

Ich efektem moze być wycena wartość spółki na 40-50 mld USD. Trzeci na świecie po Samsungu i Apple’u producent smartfonów poprzednią rundę zdobywania funduszy przeprowadzi w sierpniu 2013 r., kiedy jego wartość szacowano na 10 mld USD. Lei Jun, założyciel i dyrektor generalny, agresywnie próbuje wprowadzić markę na nowe rynki, m.in. indyjski. Wartość rynkowa spółki, która powstała w 2010 r., przekracza już bardziej renomowane azjatyckie marki, jak choćby japońskie Sony (21 mld USD) czy Lenovo Group (16 mld USD). Xiaomi zdobywa klientów głównie dzięki sprzedaży tanich telefonów, które porównywalne są z droższymi. W Chinach koncern sprzedaje swój flagowy model smartfona Mi 4 w cenie od 1999 juanów (327 USD), co stanowi zaledwie jedną trzecią ceny wywoławczej iPhone 6 na tamtejszym rynku. Xiaomi był wspierany w swoich rundach finansowania przez szeroką rzeszę inwestorów, w tym Temasek Holdings, Qiming Venture Partners, Qualcomm Ventures, IDG Capital oraz Morningside Venture Capital.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Xiaomi pokonał Sony i Lenovo