XOXO WiFi poszerzył zasięg o BNP Paribas

opublikowano: 05-05-2019, 22:00

Start-up ma pierwszego dużego kontrahenta — bank podaruje jego usługę 5 tys. klientów. Spółka z Łodzi wprowadza abonament i obniża ceny za internet.

Długi weekend za nami. Ciekawe, ile osób, które wyjechały za granicę, było na bieżąco z najświeższymi newsami, firmową pocztą, a znajomych z mediów społecznościowych zasypywało fotkami z urlopu? Wszystkim był potrzebny dostęp do internetu. Na takich podróżników postawili twórcy XOXO Solutions, którzy wynajmują routery z mobilnym wi-fi, opłacanym w ramach umów zawartychz telekomami. Spółkę zauważył BNP Paribas i podaruje jej usługę na 14 dni w roku pięciu tysiącom klientów, którzy jako pierwsi zamówią przez stronę WWW banku Kartę Otwartą na Świat.

SIEĆ TO PODSTAWA:
SIEĆ TO PODSTAWA:
Podróżnym najbardziej przeszkadza brak internetu — tak twierdzi 41 proc. respondentów badania przeprowadzonego przez XOXO WiFi, spółkę Katarzyny i Andrzeja Przybyłów. Mniej doskwierają im bariera językowa, hotel i problemy z walutą.
www.lawreszuk.eu

— To nasz największy klient i mamy nadzieję na długofalową współpracę — mówi Katarzyna Przybył, współtwórczyni i członek zarządu XOXO Solutions.

Firma działa dopiero od początku roku, ale założyciele rozpoczeli świadczenie usługi już przed dwoma laty. Przez ostatnie pół roku nie tylko uzyskali wpis do KRS, ale też przenieśli siedzibę do Bionanoparku, parku technologicznego w Łodzi, zwiększyli pakiet do 5 gigabajtów dziennie, średnią cenę za internet obniżyli z 10 EUR do 8,5 EUR za dzień, poszerzyli zasięg do 140 krajów, a liczbę współpracujących telekomów — do 350. Urosła też skala działalności: średnio miesięcznie XOXO WiFi płaci firmom telekomunikacyjnym 20 tys. EUR wobec 7 tys. EUR w ostatnie wakacje. Firma nie rozpoczęła sprzedaży routerów, co planowała, ale zdecydowała się na mniejszy, pośredni krok.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— W przyszłym miesiącu zaoferujemy firmom abonament. Już dziś klienci korporacyjni korzystają z naszych usług co najmniej raz w miesiącu i czasem nie opłaca im się odsyłać routera, bo za kilka dni będą go znowu potrzebować. Stąd pomysł na stałą usługę — mówi Katarzyna Przybył.

Również od przyszłego miesiąca ruszy punkt odbioru routerów niecałe 4 km od Lotniska Chopina w siedzibie X-press Couriers, spółki kurierskiej, z którą współpracuje XOXO WiFi.

— Pracujemy też nad aplikacją mobilną, która pozwoli zarządzać kontem: doładowywać je, zmieniać kraj — dodaje Katarzyna Przybył.

Bank BNP Paribas liczy, że dzięki XOXO WiFi ściągnie klientów.

— Każdy, kto choć raz wyruszył w podróż poza granice Polski, z pewnością zdaje sobie sprawę, że połączenie z internetem, zwłaszcza w odległych zakątkach świata, może być bardzo trudne lub wiązaćsię z wysokimi kosztami. Wykorzystanie 1 GB internetu poza Unią Europejską może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Coraz częstszym problemem jest również bezpieczeństwo naszych danych w sieci, szczególnie za granicą, gdzie logujemy się do nieznanych hotspotów. Poszukiwaliśmy rozwiązań, które będą przede wszystkim wygodne dla naszych klientów, a wykorzystanie tego typu narzędzi, jakie oferuje XOXO WiFi, jest krokiem do większej personalizacji oferty i jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta — mówi Karol Kamas, dyrektor departamentu innowacji produktowych i usług dodanych w Banku BNP Paribas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane