Dom maklerski XTB uruchomił zapowiadane rozwiązanie z zakresu inwestowania społecznościowego. Pozwala ono obserwować ruchy najlepszych inwestorów, otrzymywać informacje o składzie ich portfeli oraz powiadomienia o najnowszych transakcjach. Ranking liderów bazuje na algorytmie, który uwzględnia zyskowność portfeli względem ryzyka oraz inne kryteria, takie jak poziom dywersyfikacji, koncentracji, ryzyka.
Usługa o nazwie social umożliwia obserwowanie nie tylko najlepszych inwestorów, ale także znajomych klientów XTB.
- Social to usługa, która pomoże naszym klientom rozwinąć ich własne strategie inwestycyjne. Obserwowanie transakcji przynoszących zyski, jak i tych generujących straty, może być ważną lekcją. Kluczowe jest, że kontrola nad własnymi inwestycjami zawsze pozostaje w rękach inwestora – komentuje Omar Arnaout, prezes XTB.
Polska jest pierwszym rynkiem, na którym XTB uruchomiło usługę social. W najbliższych miesiącach pojawi się ona również na pozostałych rynkach XTB.
W najnowszej wersji aplikacji XTB inwestorzy będą mogli obserwować profile, które zostały ustawione jako publiczne. Aby skorzystać z tej nowości nie jest wymagane udostępnianie własnego profilu. Decyzja o udostępnieniu profilu pozostaje elastyczna - użytkownicy w każdej chwili mogą zdecydować się na jej aktywację lub dezaktywację. Natomiast dane profili udostępnianych w ramach usługi social są w pełni zanonimizowane, a na żadnym etapie nie są widoczne wartości portfela czy wielkości transakcji. Przekazywane są jedynie dane dotyczące procentowego udziału aktywów w danym portfelu.
Na koniec lutego XTB prowadziło 219 tys. rachunków maklerskich.