Yahoo spodziewa się lepszych wyników w 2002 roku

Reuters
17-01-2002, 08:39

PALO ALTO,USA (Reuters) - Internetowy koncern medialny Yahoo! poinformował w środę, że ostatni kwartał zakończył piątą stratą z rzędu z powodu trudnej sytuacji na rynku reklamy w sieci. W czwartym kwartale 2001 roku strata netto Yahoo! wyniosła 8,7 miliona dolarów, czyli dwa centy na akcję. Rok wcześniej spółka straciła 97,8 miliona dolarów, czyli 17 centów na akcję. Natomiast p

PALO ALTO,USA (Reuters) - Internetowy koncern medialny Yahoo! poinformował w środę, że ostatni kwartał zakończył piątą stratą z rzędu z powodu trudnej sytuacji na rynku reklamy w sieci.

W czwartym kwartale 2001 roku strata netto Yahoo! wyniosła 8,7 miliona dolarów, czyli dwa centy na akcję. Rok wcześniej spółka straciła 97,8 miliona dolarów, czyli 17 centów na akcję. Natomiast przychody zmniejszyły się o blisko 40 procent do 188,9 miliona dolarów z 310,9 miliona dolarów.

Mimo tego zysk operacyjny spółki okazał się być lepszy od prognozy i wyniósł 16,7 miliona dolarów, czyli trzy centy na akcje - o dwa centy więcej niż prognozowali analitycy.

Inwestorów ucieszyły również prognozy Yahoo! na rok 2002, które znalazły się w górnej skali oczekiwań analityków. W tym roku zysk operacyjny nie uwzględniając kosztów różnych transakcji ma wynieść między siedem a 10 centów na akcję, a przychody 750-800 milionów dolarów.

Analitycy z Thomson Financial/First Call spodziewali się zysku rzędu dziewięciu centów na akcję i przychodów na poziomie 734,6 miliona dolarów.

"Prognozy na 2002 rok są doskonałe. Wygląda na to, że sytuacja rzeczywiście zaczyna się poprawiać" - powiedział Paul Kim, analityk Kaufman Bros. Akcje spółki w obrocie pozasesyjnym wzrosły do 18,01 dolara z 17,87 dolara na zamknięciu sesji w środę.

Dyrektor finansowy Yahoo! Sue Decker powiedziała, że znaczną cześć przychodów spółka pozyskała z wprowadzonych w ostatnim czasie płatnych serwisów internetowych. Yahoo! od pewnego czasu stara się zmniejszyć swoją zależność od przychodów z reklamy.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Reuters

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Yahoo spodziewa się lepszych wyników w 2002 roku