Yanosik pohulał w debiucie

opublikowano: 11-07-2014, 00:00

O ponad 100 proc. podczas debiutanckiej sesji na NewConnect skoczył kurs Neptisu, produkującego aplikacje dla kierowców.

Mały parkiet zazielenił się w lipcu. Na początku miesiąca zadebiutowała na nim Boruta-Zachem — i od razu na otwarciu jej kurs wzrósł o 50 proc. Dziś za akcje chemicznej spółki płaci się 2,98 zł, czyli prawie pięć razy więcej, niż wynosił kurs odniesienia z pierwszej sesji (0,50 zł). Jeszcze lepiej przygodę z NewConnect zaczął w czwartek drugi lipcowy debiutant, Neptis. Wartość rynkowa poznańskiej spółki, znanej z produkcji aplikacji mobilnej Yanosik, podczas premierowej sesji się podwoiła. Na otwarciu za akcje Neptisu płacono 34,5 zł (wobec kursu odniesienia w wysokości 23 zł), co oznaczało dokładnie 50-procentowy wzrost.

W czasie sesji płacono za nie nawet 48 zł, co oznacza wzrost o 108,7 proc. Perłą w koronie Neptisu jest aplikacja mobilna Yanosik, łącząca nawigację satelitarną m.in. z ostrzeganiem przed fotoradarami i kontrolami policji. Korzysta z niej regularnie około 0,5 mln użytkowników. Pieniądze do kasy spółki płyną jednak głównie z opłacanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa abonamentów na usługi i urządzenia umożliwiające zarządzanie flotą samochodową, działające pod szyldem Flotis. W ubiegłym roku Neptis miał 5,15 mln zł przychodów i 0,56 mln zł zysku netto.

— Działalność w obu segmentach — B2B i B2C — jest rentowna, a pracujemy już nad nowymi produktami, wykorzystującymi potencjał naszej bazy użytkowników i aktualizowanych przez nich na bieżąco informacji drogowych — mówił przed debiutem na łamach „PB" Adam Tychmanowicz, prezes i główny — obok Filipa Kolendy — akcjonariusz Neptisu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu