YouNick inwestuje w big data

Park technologiczny wyłożył 800 tys. zł na firmę DataLeezer, która chce podbić globalny rynek marketingu internetowego.

Poznański park technologiczny, który pozyskał z funduszy unijnych 6,7 mln zł dotacji na wsparcie młodych firm nie zwalnia tempa. W styczniu ogłosił, że objął 23 proc. udziałów w medycznej firmie Smart Pharma. Od tego momentu nie minął miesiąc i jedyny w Polsce niepubliczny park zamknął kolejną transakcję.

— Za 800 tys. zł objęliśmy nieco ponad 30 proc. udziałów w firmie DataLeezer. Będzie ona działała na terenie parku — informuje Adam Siwczyński, odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe YouNick. DataLeezer to start-up technologiczny, który łączy dwa modne kierunki: big data i marketing internetowy. Dzięki analizie ruchu internetowego zamierza dostarczać danych, które posłużą do personalizacji reklam.

— Naszą przewagą nad innymi firmami, które świadczą podobne usługi, jest jakość danych. Nie pracujemy w oparciu o dane klientów, ale analizujemy na bieżąco aktywność użytkowników e-sklepów czy portali. Dzięki temu jesteśmy w stanie dużo więcej powiedzieć o nich samych i ich potrzebach — mówi Jakub Cyran, prezes i jeden z założycieli DataLeezer. Według niego, dzięki pozyskanemu od YouNick finansowaniu spółka chce do końca roku okrzepnąć i zdobyć klientów na rynku polskim. Na przyszły rok planowane jest wyjście na rynek europejski oraz ekspansja za ocean do USA.

Także za rok spółka zamierza pokazać pierwsze zyski. Jakub Cyran podkreśla, że spółka zdecydowała się na związanie swoich losów z YouNick ze względu na to, że park — w przeciwieństwie do funduszy — zgodził się objąć mały pakiet udziałów i zagwarantowali, że w przyszłości mogą je odsprzedać założycielom DataLeezer. Prezes nie wyklucza, że spółka może w tym roku wrócić do rozmów z funduszami, jeśli okaże się, że jej rozwój będzie szybszy od zakładanego w biznesplanie.

— Cały czas udoskonalamy nasz proces inwestycyjny. Szukamy optymalnego modelu biznesowego oraz źródeł finansowania gwarantujących sukces rynkowy firmy — mówi Adam Siwczyński.

Założyciele DataLeezera nie są nowicjuszami w tym biznesie. Należy do nich firma Go.pl, która świadczy usługi reklamowe dla e-sklepów i ma już ponad 1 tys. klientów. DataLeezer powstał jako odpowiedź na potrzeby Go.pl, które automatycznie stało się jego pierwszym klientem. W ubiegłym roku Go.pl znalazło się obok inPostu czy PayU w gronie firm nagrodzonych branżową nagrodą Ekomers.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy