Z Łodzi na podbój obcych rynków

opublikowano: 12-04-2013, 00:00

Amii, Corin, Rewon — to niektóre regionalne firmy, które dostały unijną dotację na promocję swoich produktów i marek za granicą.

Przedsiębiorcy z województwa łódzkiego mają szansę, aby rozwinąć skrzydła za granicą i zdobyć nowe rynki. Ułatwi im to dofinansowanie z funduszy unijnych przyznane przez władze regionu. Pieniądze pochodzą z działania III.2 „Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Łącznie na zagraniczną promocję firm z regionu pójdzie 7,5 mln zł. Jedną z największych dotacji otrzyma łódzka firma Amii, która produkuje m.in. szeroką gamę filtrów do wody i ich akcesoriów oraz alkomaty. Organizator konkursu zatwierdził dofinansowanie dla czterech wniosków spółki dotyczących promocji za granicą — łącznie na konto Amii trafią na ten cel prawie 433 tys. zł. Dzięki nim firma będzie mogła prezentować swoje produkty na międzynarodowych targach specjalistycznych w Pradze, Amsterdamie, Wiedniu i w Chinach. Łączna wartość przedsięwzięć to ponad 713 tys. zł.

Fundusze z Brukseli trafią także do spółki Corin z Pabianic, która od 17 lat produkuje damską bieliznę. Firma starała się o 300 tys. dofinansowania — i tyle dostała (całe przedsięwzięcie jest warte 598 tys. zł). Pieniądze pójdą na projekt „Rozwój eksportu firmy poprzez udział jako wystawca w targach zagranicznych”. To już kolejna dotacja zdobyta na ekspansję poza granicami Polski — wcześniej spółka otrzymała unijne fundusze na udział jako wystawca m.in. w targach Mode City w Paryżu i MTC World of Fashion w Monachium. Na prezentację na zagranicznych rynkach może się już szykować także Rewon z Łodzi. Spółka działa od 18 lat i specjalizuje się w produkcji rajstop, skarpetek i podkolanówek dla niemowląt, dzieci i młodzieży. Uznanie komisji oceniającej znalazł jej projekt „Promocja targowa produktów i marki Rewon jako rozpoznawalnej marki z regionu łódzkiego”. Firma dostała 300 tys. zł, a wartość całego przedsięwzięcia to ponad 605 tys. zł. Zagraniczne wydarzenia branżowe to dla firmy jeden z podstawowych elementów promocji — np. w lutym Rewon prezentował się na targach Textillegprom w Moskwie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu