Żabka na razie nic nie mówi o wskakiwaniu na giełdę, ale jej struktura staje się coraz bardziej przejrzysta dla potencjalnych inwestorów. 7 lutego grupa detaliczna oficjalnie poinformowała o zmianach w strukturze i składzie zarządu. Największą z nich jest stworzenie zupełnie nowej jednostki biznesowej — Żabka International, na której czele stanie wiceprezeska Anna Grabowska, w ostatnich latach odpowiedzialna w grupie za sprzedaż, a wcześniej przez kilkanaście lat, do 2016 r., pracująca dla Tesco.
Dla Żabki biznes poza Polską jest niewielki, ale perspektywiczny. Stanowi go pilotażowa działalność w segmencie kateringu dietetycznego w Niemczech (w Berlinie) oraz rumuński hurtownik Daniel Drim Distributie, którego przejęcie ogłoszono pod koniec ubiegłego roku.
Do zarządu grupy awansował Wojciech Krok, który wcześniej zarządzał start-upem Lite e-Commerce, rozwijającym m.in. działającą w segmencie quick commerce markę Jush (e-zakupy z dostawą w kilkanaście minut). Teraz będzie odpowiadał za wszystkie nowe kanały sprzedaży grupy: Jush i drugą markę e-sklepową Delio, segment kateringów dietetycznych oraz Żabkę Nano, czyli sklepy autonomiczne (bez kasjerów i obsługi).
Do tej pory nowe projekty grupy nadzorował Tomasz Blicharski, zasiadający w zarządzie Żabki od 2015 r., czyli jeszcze wówczas, gdy grupa należała do funduszu Mid Europa Partners, w którym zaczynał karierę. W ramach nowego podziału obowiązków będzie odpowiadał za strategię i rozwój całej grupy, w tym za potencjalne fuzje i przejęcia.