Na rynku nie jest łatwo, jednak dzięki właściwemu zarządzaniu firmą, ścisłej współpracy zespołu i dobrze przemyślanym decyzjom można odnieść sukces — przekonywały Gazele Biznesu w Szczecinie.







— Sytuacja rynkowa jest trudna, jednak osoby kreatywne są w stanie stworzyć kompetentny zespół i „pociągnąć” go w dobrą stronę. Sam jestem z natury optymistą i zawsze staram się otaczać ludźmi o podobnym podejściu — przyznaje Henryk Leszczyński, prezes PKS Szczecin. Jak się okazuje, pozytywne nastawienie procentuje. W minionym roku firma poszerzyła tabor pojazdów o nowe mercedesy, a także uruchomiła kursy ze Szczecina na lotniska: Tegel i Schönefeld w Berlinie.
— Rozwijamy również naszą działalność okołotransportową, czyli serwis opon PitStop, serwis klimatyzacji, a także Okręgową Stację Kontroli Pojazdów — tłumaczy prezes PKS Szczecin.
W potęgę dobrej organizacji pracy wierzy także Wojciech Żukowski, dyrektor sprzedaży i członek zarządu w firmie WZ Eurocopert, która produkuje koperty.
— To nasza kolejna Gazela Biznesu. Działamy na dosyć wymagającym rynku, zwłaszcza teraz, gdy tak intensywnie rozwijają się media elektroniczne, internet. Naszym atutem jest jednak to, że jesteśmy firmą rodzinną i działamy zespołowo. Dzięki temu jesteśmy elastyczni, niezależni i potrafimy bardzo szybko reagować na wszelkie zmiany. To nasza siła — przekonuje Wojciech Żukowski. Niebawem firma WZ Eurocopert rozpocznie budowę własnego magazynu wysokiego składowania.
— Zamówiliśmy kolejne maszyny. Ciągle się rozwijamy. Już 55 proc. naszej produkcji przeznaczamy na eksport. Sprzedajemy nawet na tak odległe rynki jak: Republika Beninu, USA czy Kazachstan. Jesteśmy nastawieni na zdobywanie świata i robimy to z sukcesem od wielu lat. I wierzymy, że z każdym rokiem będzie jeszcze lepiej — przekonuje Wojciech Żukowski.
Optymizm stale przyświeca także działaniom Grupy Reklamowej Zapol, która oferuje m.in. druk offsetowy i cyfrowy, gadżetyreklamowe, a także świadczy usługi multimedialne.
— 2014 r. był dla nas przede wszystkim czasem wzmożonej ekspansji na rynki zagraniczne, zwłaszcza do Skandynawii, Niemiec oraz Belgii. Udało nam się zwiększyć eksport z 5 proc. do 30 proc. Z usługami wychodzimy znacznie poza region. Jestem w 90 proc. zadowolony z wyników i rozwoju firmy. Ostatnio rozpoczęliśmy kolejną dużą inwestycję. To hala produkcyjna, w której będziemy produkowali opakowania na cukierki. Nasz optymizm rośnie. Jestem przekonany, że za kilka lat będziemy mieli jeszcze więcej powodów do zadowolenia — mówi Mirosław Sobczyk, prezes Grupy Reklamowej Zapol.
W tym roku w rankingu Gazel Biznesu wyróżniliśmy 87 przedsiębiorstw z województwa zachodniopomorskiego. Pierwsze miejsce zajęła firma Petro-Oil Zachód, zajmująca się dystrybucją produktów petrochemicznych. Oczko niżej znalazł się producent artykułów biurowych Durable, a na pozycji trzeciej — firma EPA Systemy, która sprzedaje i dystrybuuje zaawansowane produkty IT. Organizatorem rankingu jest „Puls Biznesu”, a jego autorem wywiadownia gospodarcza Coface.
Komentarz autora rankingu:
Firmy dbają o transparentność
SZYMON WILIŃSKI, dyrektor ds. rozwoju usług informacji i windykacji w Coface
Rynek usług informacji gospodarczej na Zachodzie jest ugruntowany, z nieporównywalnie większymi tradycjami niż w Polsce. Wieloletnia historia przedsiębiorców w badaniu swoich kontrahentów za granicą sprawia, że informacja handlowa jest traktowana jako ta, która ma na celu wzmocnienie transparentności firmy. Na tamtejszych rynkach standardem jest weryfikowanie wiarygodności potencjalnych klientów przed podpisaniem umowy. Widać już i w Polsce pojawienie się kodeksów dobrych praktyk we współpracy przedsiębiorców z wywiadowniami handlowymi. Rodzime firmy przejmują zachodnie standardy zarządzania ryzykiem biznesowym. Wiele z nich boleśnie odczuło już skutki braku rzetelnych informacji na temat nowego kontrahenta. O ile jeszcze kilka lat temu wiele firm niechętnie udzielało informacji handlowych na swój temat, o tyle obecnie zależy im na tym, aby dane w raportach były kompletne. Bywa i tak, że same dostarczają niezbędnych informacji do baz danych wywiadowni. Ma to ogromny wpływ na przedstawienie ich wizerunku na zewnątrz. Ci, którzy odmawiają współpracy, często mają trudności ze znalezieniem kontrahentów. Jeśli nie można dowiedzieć się niczego o firmie od niej samej, jest to sygnał, że w kontaktach z nią warto zachować ostrożność. Zdarza się, że otrzymawszy od nas (wywiadowni Coface) informacje o braku danych, spowodowanych odmową przedstawicieli badanej firmy, zainteresowani wcześniej współpracą kontrahenci rezygnują z niej. W kilkunastoletniej pracy nad rankingiem Gazele Biznesu — jako autor zestawienia — zauważamy tę ewolucję. Nasza ekstraklasa z sektora MSP jest coraz bardziej świadoma w prowadzeniu biznesu, w którym transparentność i rzetelne informacje dotyczące funkcjonowania są fundamentem rozwoju działalności gospodarczej.
Komentarz autora rankingu:
Firmy dbają o transparentność
SZYMON WILIŃSKI, dyrektor ds. rozwoju usług informacji i windykacji w Coface
Rynek usług informacji gospodarczej na Zachodzie jest ugruntowany, z nieporównywalnie większymi tradycjami niż w Polsce. Wieloletnia historia przedsiębiorców w badaniu swoich kontrahentów za granicą sprawia, że informacja handlowa jest traktowana jako ta, która ma na celu wzmocnienie transparentności firmy. Na tamtejszych rynkach standardem jest weryfikowanie wiarygodności potencjalnych klientów przed podpisaniem umowy. Widać już i w Polsce pojawienie się kodeksów dobrych praktyk we współpracy przedsiębiorców z wywiadowniami handlowymi. Rodzime firmy przejmują zachodnie standardy zarządzania ryzykiem biznesowym. Wiele z nich boleśnie odczuło już skutki braku rzetelnych informacji na temat nowego kontrahenta. O ile jeszcze kilka lat temu wiele firm niechętnie udzielało informacji handlowych na swój temat, o tyle obecnie zależy im na tym, aby dane w raportach były kompletne. Bywa i tak, że same dostarczają niezbędnych informacji do baz danych wywiadowni. Ma to ogromny wpływ na przedstawienie ich wizerunku na zewnątrz. Ci, którzy odmawiają współpracy, często mają trudności ze znalezieniem kontrahentów. Jeśli nie można dowiedzieć się niczego o firmie od niej samej, jest to sygnał, że w kontaktach z nią warto zachować ostrożność. Zdarza się, że otrzymawszy od nas (wywiadowni Coface) informacje o braku danych, spowodowanych odmową przedstawicieli badanej firmy, zainteresowani wcześniej współpracą kontrahenci rezygnują z niej. W kilkunastoletniej pracy nad rankingiem Gazele Biznesu — jako autor zestawienia — zauważamy tę ewolucję. Nasza ekstraklasa z sektora MSP jest coraz bardziej świadoma w prowadzeniu biznesu, w którym transparentność i rzetelne informacje dotyczące funkcjonowania są fundamentem rozwoju działalności gospodarczej.
Partner strategiczny: PKO Bank Polski
Partnerzy:
Crido Taxand
HRS
Ford
FedEx Express
Krajowy Rejestr Długów
Partner strategiczny: PKO Bank Polski
Partnerzy:
Crido Taxand
HRS
Ford
FedEx Express
Krajowy Rejestr Długów




