Zadowolony okazuje się tylko rząd

Adam Sofuł
opublikowano: 10-01-2007, 00:00

Przełom roku to czas podsumowań i bilansów. Nic więc dziwnego, że także Rada Ministrów od czasu do czasu podsumowuje swoje działania w różnych dziedzinach życia. Wczoraj przyjęła przygotowaną przez resort pracy informację na temat stanu dialogu społecznego w Polsce w 2006 roku. W komunikacie napisano, że „w Polsce negocjacji o podobnej skali i randze nie prowadzono od blisko 13 lat od czasu »Paktu o przedsiębiorstwie państwowym«.

Wygląda na to, że tym razem negocjacje są prowadzone dużo ciszej i dyskretniej niż te sprzed 13 lat, bo mało kto je zauważa. Ba, nie dostrzegają ich nawet partnerzy społeczni rządu. Mniej więcej od połowy ubiegłego roku związkowcy i pracodawcy narzekają, że rząd zaniechał dialogu, nie konsultuje projektów ustaw, unika negocjacji. Premier Jarosław Kaczyński miał okazję wysłuchać tych żalów niespełna miesiąc temu podczas spotkania z prezydium Komisji Trójstronnej i zapowiedział większe zaangażowanie poszczególnych ministerstw w negocjacje. A skoro należy zwiększyć zaangażowanie, to znaczy, że chyba nie jest tak różowo, jak wynika z rządowego komunikatu.

Związkowcy i pracodawcy są zgodni — dialog kuleje. Po części wynika to z niestabilnej sytuacji politycznej (np. był czas, kiedy związkowcy i pracodawcy nie nadążali z zapraszaniem na Komisję Trójstronną kolejnych ministrów finansów), ale po części również z przyjętej przez koalicję rządową filozofii — walki z politycznymi (i nie tylko przeciwnikami). Przy takim podejściu na dialog i kompromis pozostaje już bardzo niewiele miejsca. A szkoda, bo nazwa rządowej strategii „Solidarne państwo” powinna zobowiązywać do czegoś więcej niż tylko do zwiększania wydatków z budżetu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Sofuł

Polecane