Aż 61,36 proc. przedsiębiorców uważa, że promowanie ich firmy za pomocą zakupów grupowych może przynieść wiele korzyści, jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal Firmy.net na 3177 przedstawicielach przedsiębiorstw, głównie z sektora MSP. Pozostali respondenci są zdania, że taka forma promocji nie przełoży się korzystnie na sytuację firmy. Natomiast jedynym powodem, dla którego 45,26 proc. z nich nie oferuje swoich usług czy towarów za pomocą zakupów grupowych, jest fakt, że profil ich działalności nie pasuje do charakteru takiej właśnie formy promocji.
W drugiej kolejności ankietowani podkreślili, że przed sięgnięciem po tę metodę zyskiwania nowych klientów powstrzymuje ich konieczność udzielania zbyt wysokich prowizji portalom pośredniczącym. Takiej odpowiedzi udzieliło 32,64 proc. badanych. Podobna liczba przedsiębiorców wskazała na fakt, że jeśli chcą skorzystać z usług pośredników, muszą się liczyć z wysokimi rabatami, których trzeba udzielić w momencie nawiązania z nimi współpracy.
Tymczasem większość firm może zaproponować zniżki na poziomie 5-10 proc.        (38,89 proc. ankietowanych), a trochę mniej od 11 do 30 proc. (29,43        proc. ankietowanych). Jedynie 10,14 proc. badanych stwierdziło, że może        udzielić rabatu w wysokości 31-50 proc., a taki rząd wielkości        preferowany jest przez portale pośredniczące w zakupach grupowych.        Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, która        stworzyła Firmy.net, podsumowuje, że w związku z tym Okazje.Firmy.net        mogą być dobrym rozwiązaniem dla firm, które nie potrafią sprostać        wymaganiom dużych portali oferujących zakupy grupowe.