Zakupy w sieci na aukcjach i platformach

opublikowano: 26-03-2014, 00:00

Popularność e-zakupów to dla firm bodziec do walki o klientów na portalach aukcyjnych, ale też do zakładania własnych platform.

Możliwości sprzedaży produktów i usług w sieci jest wiele. Jedną z nich są platformy aukcyjne, takie jak Allegro, Świstak czy eBay, które z roku na rok oferują użytkownikom coraz bardziej zaawansowane funkcje.

Przedsiębiorcy, którzy chcą wejść ze swoją ofertą do sieci, mogą stworzyć własną platformę handlową. Najpopularniejszą platformą aukcyjną jest Allegro.pl, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 mln użytkowników wybierających spośród 32,5 mln propozycji.

— Jesteśmy odpowiedzialni za ułatwianie zakupów i zapewnianie bezpieczeństwa kupującym przy jednoczesnym wsparciu naszych sprzedawców, którzy działają na bardzo konkurencyjnym i szybko rozwijającym się rynku e-commerce — mówi Diana Tokarska, p.o. dyrektor zarządzającej Allegro.pl. Jak tłumaczy, Allegro przyciąga zarówno nowe firmy, jak i działające już od dłuższego czasu znane sklepy internetowe.

— Sprzedającym oferujemy specjalne narzędzie online, które pomaga im kontrolować przebieg transakcji na każdym etapie — od przygotowania przedmiotu na sprzedaż aż po wystawienie komentarza po zakupie — mówi Diana Tokarska. Aby przyciągnąć większą liczbę klientów, platforma uruchomiła system ratalny online PayU.

— Oferujemy także rozwiązanie pozwalające na zapłatę jednym kliknięciem, gdy ma się kartę kredytową, debetową, obciążeniową albo prepaid. Chcemy rozwijać potencjał łatwych płatności również w rozwiązaniach dla urządzeń mobilnych — ujawnia Diana Tokarska. Przedsiębiorcy mogą także zdecydować się na stworzenie własnej platformy handlowej.

— Tworząc platformę e-commerce, zyskujemy nowe rynki zbytu i zwiększamy możliwości dotarcia z ofertą do klientów — uważa Rafael Moucka, prezes firmy Positive Technology, która tworzy takie platformy.

Tłumaczy jednak, że choć takie rozwiązania pozwalają na sprzedaż produktów bez ograniczeń geograficznych, to aby wykorzystać ich potencjał, trzeba w pełni dostosować je do potrzeb firmy i jej klientów. Kluczem do sukcesu jest też dobra współpraca zamawiającego platformę z wykonawcą. Wiesław Płotka, właściciel firmy CoolPage.pl, tworzącej sklepy internetowe, zauważa, że najczęstszym błędem przedsiębiorców jest tworzenie platform na zasadzie „uruchom i zapomnij”, często na bardzo tanim lub darmowym oprogramowaniu.

— Sklepy internetowe to nie to samo co tradycyjny punkt sprzedaży. W internecie jest znacznie większa konkurencyjność i docieramy do znacznie większej i zróżnicowanej grupy potencjalnych klientów — przypomina Wiesław Płotka.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane