Czytasz dzięki

Zalando łączy siły ze sklepami

opublikowano: 15-06-2020, 22:00

Niemiecki gigant e-handlowy rusza w Polsce z programem, w ramach którego stacjonarne sklepy mogą realizować zamówienia złożone w internecie.

Koronawirus przyspiesza ewolucję e-handlu. Niemieckie Zalando, największy w Europie gracz na rynku internetowej sprzedaży odzieży i obuwia, na rodzimym rynku i w Holandii eksperymentowało w ostatnich latach z mechanizmami związania ze sobą niezależnych sklepów stacjonarnych. W ramach programu Connected Retail obecnie około 1,8 tys. zwykłych sklepów realizujezamówienia klientów złożone na niemieckiej platformie. Wkrótce może ich przybyć, bo usługa została rozszerzona na kolejne kraje. Od lipca usługa Connected Retail będzie dostępna w Polsce, a także w Hiszpanii i Szwecji. Zalando zachęca właścicieli sklepów do korzystania z niej w czasie, gdy tradycyjna sprzedaż w wyniku pandemii kuleje.

— Zależało nam na tym, by w czasie kryzysu wesprzeć tych przedstawicieli branży, którzy ucierpieli najmocniej — czyli stacjonarne sklepy. Kryzys się nie skończył, a klienci powoli wracają do sklepów. Dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć od lipca ofertę Connected Retail na trzy nowe rynki — mówi Carsten Keller, wiceprezes Zalando, cytowany w komunikacie prasowym spółki.

Haczyki? Są. Przede wszystkim stacjonarny sklep z odzieżą nie może po prostu umieścić swojej oferty na Zalando. Sprzedawać może tylko produkty tych marek, które już są dostępne na niemieckiej platformie. Kurierzy przyjeżdżają do sklepu po złożone w internecie zamówienia wtedy, gdy konkretnych produktów nie ma w magazynach Zalando i jego partnerów lub gdy dostawa do klienta będzie szybsza ze sklepu stacjonarnego niż z jednego z centrów dystrybucyjnych niemieckiej firmy.

Zalando podaje, że ze względu na efekty pandemiinie będzie pobierać od członków programu prowizji w pierwszych miesiącach, a do końca roku będzie rozliczać się z nimi w cyklu tygodniowym, by poprawić płynność mniejszych firm. Obecnie 1,8 tys. sklepów uczestniczących w programie w Niemczech i Holandii realizuje do 41 tys. zamówień dziennie za pośrednictwem Zalando. Całe Zalando, które w Polsce zainwestowało m.in w duże centra dystrybucyjne pod Szczecinem, w Olsztynku i pod Łodzią, w pierwszym kwartale tego roku miało w Europie 32 mln aktywnych klientów i wygenerowało 1,5 mld EUR przychodów, o 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Sprawdź program webinaru "SEO - z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się marketerzy w 2020 r., aby efektywnie docierać do klientów w Google", 24 czerwca, 10:00 >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane