Zarówno Zalando, jak i About Yoy specjalizują się w sprzedaży odzieży i obuwia online. Akwizycja jeszcze bardziej wzmocni pozycję Zalando wśród największych internetowych detalistów na Starym Kontynencie. A jest o co walczyć, gdyż sama wartość rynku mody i stylu życia w Europie, oceniana jest na przynajmniej 450 mld EUR.
Wysoka premia
Zalando kusi swoją ofertą. Proponuje 6,50 EUR za akcję About You, co daje sięgającą około 67 proc. premię w stosunku do ceny zamknięcia z wtorkowej sesji oraz stanowi 107 proc. premii do średniej ceny akcji About You w ciągu trzech miesięcy. Propozycja spotkała się z pozytywnym odbiorem. Jak podano w komunikacie, Zarząd i rada nadzorcza About You popierają transakcję, a główni udziałowcy reprezentujący około 73 proc. wszystkich akcji spółki również zgodzili się przyjąć ofertę.
Efekty synergii
Po przejęciu obie marki internetowe mają nadal istnieć oddzielnie. Zalando przewiduje, że nastąpią jednak usprawnienia w zakresie wspólnej logistyki, infrastruktury płatniczej i współpracy handlowej. Spodziewa się, że umowa wygeneruje około 100 mln EUR rocznie w synergiach lub oszczędnościach kosztów w dłuższej perspektywie.
Poszerzenie biznesu
Założona w 2014 r. jako spółka zależna Otto Group, firma About You ma ponad 12 mln użytkowników miesięcznie, którzy mogą korzystać z około 700 tys. artykułów od około 4 tys. marek. Prowadzi działalność na wszystkich kluczowych rynkach w Europie oraz prowadzi dystrybucję do blisko 100 krajów na całym świecie.
