Zarobki za sprzedaż

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 17-04-2013, 09:27

Ile i za co płaci się niektórym specjalistom.

Wynagrodzenia w sprzedaży FMCG i marketingu nie zmieniły się znacznie w ostatnich latach. Co innego, gdy zestawić je z latami 2008-09. Firma doradztwa personalnego Page Personnel przygotowała przegląd płac na wybranych stanowiskach w marketingu, obsłudze klienta i sprzedaży FMCG. Powstał on na podstawie codziennej pracy jej konsultantów — analizy oczekiwań kandydatów i akceptacji przez nich ofert pracy. Tegoroczne wynagrodzenia są niemal takie same jak rok wcześniej. Ale gdy zestawić je z pensjami z lat 2008-09, kiedy w Polsce mieliśmy do czynienia z tzw. rynkiem pracownika, różnice są zaskakujące.

— Wówczas na przykład brand manager i key account manager zarabiali nawet 15-16 tys. zł brutto miesięcznie, czyli o kilka tysięcy więcej niż teraz. Światowy kryzys ekonomiczny spowodował zmiany na rynku, zwolnienie tempa wzrostu i obniżenie wynagrodzeń — komentuje Łukasz Dłuski, menedżer dywizji sprzedaż i marketing Page Personnel. Znaczące zmiany zaszły również na rynku pracy w marketingu i sprzedaży FMCG.

Jakie są płace na wybranych stanowiskach? Cały tekst przeczytasz TUTAJ>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu