Zarządzanie. Kanony i trendy

MK
opublikowano: 17-01-2011, 08:54

Wbrew temu co wydaje się złotoustym ekspertom zarządzania, ludzie nie myślą pełnymi zdaniami. W naszym mózgu impulsy elektryczne skaczą między synapsami przyporządkowanymi pojedynczym pojęciom, słowom kluczowym lub symbolom.

Gdy czytamy taki fragment: „Znaczenie pracy kierowniczej rośnie, gdyż wyniki pracy przedsiębiorstwa zależą nie tylko od bezpośredniego wkładu pracy poszczególnych wykonawców, ale także od harmonijnego współdziałania poszczególnych komórek, których zadania wykonawcze stanowią części zadania organizacji jako całości. Kompetencje w zakresie efektywnego oddziaływania i uzyskiwania spodziewanych rezultatów w pracy z ludźmi i przez ludzi należą obecnie do najbardziej cennych i cenionych atrybutów pracowników we wszystkich sferach aktywności” (strona 19 niniejszej książki), impulsy skaczą po różnych pojęciach nigdzie nie zatrzymując się na tyle by świadoma uwaga zebrała pojęcia w logiczny komunikat zawierający pewien sens i stanowiący pewną wartość.

Ale gdy czytamy takie fragmenty, mózg rozbłyskuje skoncentrowanym światłem:
•  „Określenie <dobry kierownik> oznacza zdolność swobodnego posługiwania się na co dzień wieloma różnymi metodami, modelami i procedurami z zakresu strategii, finansów, marketingu, logistyki czy kadr.” (strona 21),
•  „Skuteczni menedżerowie wiedzą na czym schodzi im czas. Pracują systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który mają pod swoją kontrolą.” (strona 27),
•  „Praca powinna dawać poczucie komfortu, wygody i łatwości dostępu do wszystkich niezbędnych narzędzi i środków działania.” (strona 124),
•  „Rozwiązanie problemu może polegać na: wymyśleniu nowego rozwiązania (problemy innowacyjne), wyborze optymalnego rozwiązania spośród danych rozwiązań (problemy optymalizacyjne), wskazaniu przyczyn zaistnienia takiej właśnie sytuacji (problemy dewiacyjne).” (strona 151).

Wiedzę w takiej formie łatwo zrozumieć, łatwo zapamiętać i łatwo przywoływać w trakcie pracy. Skuteczny menedżer może korzystać z kilkudziesięciu takich drobinek wiedzy. Skuteczny menedżer zdaje sobie też sprawę, że niektóre przydatne drobinki wyleciały mu z pamięci – i szuka okazji, aby je sobie przypomnieć.

W tej książce, „Zarządzanie. Kanony i trendy” znajdziesz mnóstwo takich drobinek wiedzy. Niektóre są wyszczególnione w ozdobnej ramce, niektóre zebrane w formie bulletowanych list, a niektóre po prostu ubrane w zdanie i wciśnięte między inne zdania, zdania od których umysł dostaje synaptycznego kręćka. Dlatego tę książkę najlepiej jest czytać z flamastrem w ręku i zaznaczać od razu interesujące fragmenty. Gdy później poczujesz potrzebę przypomnienia sobie czegoś, nie będziesz wertować całej książki – od razu przejdziesz do zaznaczonych fragmentów. Jest to rozwiązanie optymalizacyjne odnoszące się do powiększania wiedzy zawodowej, daje wygodę w korzystaniu z książki po raz drugi, piąty i dziesiąty, a także jest to dowód na to że świadomie zarządzasz swoim czasem pracy. Tak właśnie powinien pracować skuteczny menedżer.

Książka „Zarządzanie. Kanony i trendy” Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.sklep.beck.pl.

Zarządzanie. Kanony i trendy” Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010)
Zarządzanie. Kanony i trendy” Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010)
None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane