W polskiej branży gier wideo, zgodnie z ostatnim raportem stworzonym przez Game Industry Conference i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, działa już około 440 firm, które zatrudniają około 10 tys. osób. W ubiegłym roku branża wygenerowała blisko pół mld USD przychodów. Umiejętności związane z tworzeniem gier można zdobywać już na wielu uczelniach. Od roku akademickiego 2020/2021 Uczelnia Łazarskiego we współpracy z przedstawicielami branży gier wideo uruchomiła nową specjalizację na kierunku zarządzanie - Zarządzanie w branży gier video (Video Game Management) na Wydziale Ekonomii i Zarządzania. Jest to element trzyletnich studiów I stopnia, zarówno stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Uczelnia wraz z partnerami planuje kształcić przyszłych menedżerów, którzy docelowo będą pełnić kluczowe biznesowe funkcje w już istniejących lub nowo powstających firmach związanych z grami video.

- Zdajemy sobie sprawę, jak rozwojową i przyszłościową branżą są gry video. Zauważyliśmy, że coraz więcej naszych studentów się nimi interesuje, nie tylko dlatego, że lubią spędzać tak wolny czas, ale przede wszystkim chcą poznać tajniki produkcji, promocji czy wydawania gier i związać z nimi swoją przyszłość – mówi Dr Martin Dahl, dziekan Wydziału Ekonomii i Zarządzania na Uczelni Łazarskiego.
Studia mają łączyć wybrane elementy kierunków: zarządzanie, zarządzanie projektami, HR, marketing i PR oraz produkcja. Uczestnicy pozyskają umiejętności przywódcze i produkcyjne, mające zastosowanie w branży gier.
Partnerem kierunku jest m.in. notowany na NewConnect Klabater, prowadzony przez managerów od lat pracujących w branży gamingowej.
- Wspólnie opracowany przez nas i naszych partnerów kierunek pozwoli poznać między innymi zasady zarządzania projektami, zrozumieć specyfikę nadzorowania zespołów deweloperskich, produkcji i promocji gier, czy też kwestie związane z szacowaniem budżetu. Umożliwiamy też odbycie praktyki w studio deweloperskim oraz dostarczymy studentom materiały do praktyk – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabatera oraz jeden z wykładowców nowego kierunku.
W kadrze znaleźli się też inni praktycy zagadnień ujętych w podstawie programowej, m.in. Kamila Dulska-Maksara, Łukasz Mach, Robert Ogłodziński, czy Maciej Matusik.
Studenci będą mogli wybrać, czy chcą poznać historię rynku gier video, podstawy zarządzania produkcją, marketing gier, finanse w grach video czy związane z branżą aspekty wydawnicze.