Czytasz dzięki

Zawody lepszego i gorszego sortu

opublikowano: 11-08-2020, 22:00

Skoro nie turystyka, to może branża kurierska? Na brak zajęcia nie narzekają ci, którzy umieją się przekwalifikować.

Gastronomia, hotelarstwo i turystyka to branże najbardziej dotknięte przez pandemię. Choć odżywają dzięki wakacjom, jeszcze długo nie będą rekrutować na masową skalę. Jeśli oferują pracę, to sezonową, dorywczą. A gdzie Polacy powinni szukać stałego zatrudnienia? Najwięcej ogłoszeń w serwisie Pracuj.pl dotyczy sprzedaży (19 proc.), IT (17 proc.) i finansów (10 proc.). Jest też zapotrzebowanie na pracowników fizycznych (5 proc.), inżynierów i budowlańców(po 4 proc.). Ponadto potrzeba kadrowców i specjalistów od obsługi klienta (po 3 proc.).

Kryzys jedne zawody wzmocnił, inne osłabił. Co do tego nie ma wątpliwości Adrianna Andryańczyk, specjalista ds. rekrutacji i employer brandingu. Pytana o przepis na zawodową niezatapialność zaleca maksymalną elastyczność, przez którą rozumie ciągłe obserwowanie rynku i gotowość do przekwalifikowania się.

— Zyskują profesje związane z ekologią, recyklingiem, sprzedażą online i prawem. Nie zabraknie stanowisk dla ekspertów od wsparcia IT. Z powodu rosnącego wykorzystania internetu i nowoczesnych technologii niezbędni będą serwisanci, którzy zajmą się naprawą np. niedziałającego łącza i sprzętów elektronicznych — wymienia Adrianna Andryańczyk.

A co z pracą tymczasową? Najwięcej ofert pochodzi z sektora e-commerce, który zgłasza duże zapotrzebowanie na kurierów (47 proc.) i fachowców od logistyki (25 proc.) — wynika z najnowszego raportu agencji zatrudnienia Otto Work Force.

— Wymuszony dystans społeczny przysłużył się handlowi w sieci, który w ostatnich miesiącach odnotował bardzo duży przyrost klientów. Przekłada się to na potrzeby kadrowe — mówi Tomasz Dudek, dyrektor zarządzający Otto Work Force na Europę Środkową.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane