Pieniądze z emisji pójdą na nowy magazyn. Polacy mają w tym roku wydać na żywność ekologiczną ponad 700 mln zł — a inwestorzy giełdowi od dziś mogą wydawać pieniądze na akcje spółki, trudniącej się jej produkcją i sprzedażą. Na NewConnect debiutuje spółka Bio Planet, która z oferty prywatnej zebrała 1,8 mln zł. Pieniądze pójdą na sfinansowanie budowy nowego centrum logistyczno-magazynowego.
Bio Planet koncentruje się tylko na produkcji i handlu hurtowym, nie prowadzi działalności detalicznej. Jego odbiorcami są głównie ekosklepy (m.in. prowadzone przez również notowaną na NC Organic Farmę Zdrowia) — ten kanał odpowiada za prawie dwie trzecie przychodów. W mniejszej skali Bio Planet sprzedaje produkty do sieci marketów, takich jak Alma, Piotr i Paweł czy Tesco, a także sklepów internetowych i firm z sektora hotelarsko-gastronomicznego.
Spółka szacuje swój udział w rynku hurtowej sprzedaży żywności ekologicznej na ponad 13 proc. Przyniosło to jej w ubiegłym roku 63,1 mln zł przychodów (o 47 proc. więcej niż rok wcześniej) i 1,5 mln zł zysku netto. Ma być lepiej.
— Rynek żywności ekologicznej w Polsce będzie rósł o 20 proc. rocznie, co pozwala na tworzenie optymistycznych prognoz i kontynuowania ekspansji na rynku — mówi Sylwester Strużyna, prezes spółki.