ZenCard zadba o klientów Makro

opublikowano: 08-08-2017, 22:00

Po zakupie technologicznego start-upu przez PKO BP młoda spółka chwali się pierwszymi wdrożeniami. Marzy też o zagranicy

Z najnowszego raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec I kwartału 2017 r. na polskim rynku udostępnionych było 37,7 mln kart płatniczych, czyli o 2,3 proc. więcej niż w grudniu 2016 r. Wzrosła również liczba punktów handlowo-usługowych akceptujących transakcje realizowane za ich pośrednictwem, w użytku jest też więcej terminali przystosowanych do obsługi płatności zbliżeniowych. Wiadomość ta cieszy przedstawicieli spółki technologicznej ZenCard, która rozwija autorskie narzędzie dla biznesu do automatyzacji marketingu i budowania lojalności klientów. Firma zamiast standardowych voucherów czy plastikowych kart rabatowych proponuje udzielanie klientom upustów bezpośrednio przy płaceniu rachunku; pozwala też na personalizacje oferty rabatowej. System wymaga konfiguracji z terminalami płatniczymi, więc im częściej korzysta z nich rynek, tym większe szanse na biznesowe powodzenie całego projektu. W ten koncept niedawno uwierzył PKO Bank Polski, a fintechową spółkę włączył do swojej grupy. Teraz świętuje ona swój kolejny sukces — pozyskała pierwszego dużego klienta. Z jej technologii korzysta Makro.

CYFROWA LOJALNOŚĆ:
CYFROWA LOJALNOŚĆ:
Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCarda.
WM

— Było to możliwe dzięki integracji technologii ZenCard z eService’em, operatorem płatniczym na rynku polskim, którego współwłaścicielem jest PKO BP. Zasięgiem obejmuje on ponad 150 tys. terminali płatniczych, z czego 1/3 jest zainstalowana w dużych sieciach handlowych, w tym w Makro — wyjaśnia Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCarda.

Promocyjna karuzela

System ZenCard w ubiegły weekend rozpoczął obsługę ogólnopolskiej akcji promowanej hasłem „Płać kartą Visa za zakupy w Makro i odbierz 50 zł w weekendowej promocji!”. Ma on ułatwić jej koordynację i umożliwić wprowadzenie dziennego limitu ofert promocyjnych. Technologia ma wspierać podobne działania sieci w przyszłości. Jarosław Sygitowicz dodaje, że jest to pierwszy z serii dużych klientów, u których system ZenCard zostanie niebawem wdrożony. Szczegóły kolejnych integracji nie są jeszcze ujawniane.

— Dysponujemy technologią „white label”, napędzającą dowolne lojalnościowe, promocyjne lub marketingowe inicjatywy naszych klientów, które w tym przypadku realizowane są w ich „barwach” — zaznacza Jarosław Sygitowicz.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

A za pośrednictwem ZenCarda obsługiwane mogą być różnego rodzaju promocje i programy lojalnościowe, ale system może posłużyć również do innego celu. Spółce na rękę jest unijne Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wyznacza nowe obowiązki administratorom danych i przetwarzającym je podmiotom. Do polskiego porządku prawnego będzie musiało zostać zaimplementowane najpóźniej 25 maja 2018 r.

— ZenCard jest idealnym narzędziem do aktualizacji danych klientów, może ułatwić również zbieranie potwierdzeń o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w celach handlowych czy marketingowych — dodaje Jarosław Sygitowicz.

W bankowych strukturach

Zakup ZenCardu przez PKO BP był dość odważnym krokiem, pierwszą inwestycją banku w młody fintechowy projekt.

— Jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest to, aby PKO Bank Polski był otwartą platformą technologiczną zdolną do współpracy z branżą fintech. Konsekwentnie ten cel realizujemy — zakup spółki ZenCard na początku tego roku, a teraz start produkcyjny jego technologii dla takich klientów jak Makro i Visa są najlepszym tego dowodem. Ofertę ZenCarda i eService’u możemy zaproponować zarówno dużym, jak i małym klientom firmowym PKO, dając im możliwość budowy szytych na miarę programów lojalnościowych i tworzenie własnej bazy lojalnych klientów. Jednocześnie technologia ZenCard 2.0 umożliwia bankowi przygotowywanie w sposób unikalny na polskim rynku ofert promocyjnych dla klientów indywidualnych wraz z partnerami, np. sieciami handlowymi — twierdzi Szymon Wałach, dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO BP.

A młoda spółka ma już kolejne plany. Wspólnie z bankiem pracuje nad nowym produktem, który — bazując na technologii w obecnym kształcie — wprowadzi kolejne usługi na terminalach płatniczych. Jarosław Sygitowicz wspomina również o planach wprowadzenia technologii na zagraniczne rynki — chce licencjonować technologię ZenCarda.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane