ZenCard zadba o klientów Makro

Po zakupie technologicznego start-upu przez PKO BP młoda spółka chwali się pierwszymi wdrożeniami. Marzy też o zagranicy

Z najnowszego raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec I kwartału 2017 r. na polskim rynku udostępnionych było 37,7 mln kart płatniczych, czyli o 2,3 proc. więcej niż w grudniu 2016 r. Wzrosła również liczba punktów handlowo-usługowych akceptujących transakcje realizowane za ich pośrednictwem, w użytku jest też więcej terminali przystosowanych do obsługi płatności zbliżeniowych. Wiadomość ta cieszy przedstawicieli spółki technologicznej ZenCard, która rozwija autorskie narzędzie dla biznesu do automatyzacji marketingu i budowania lojalności klientów. Firma zamiast standardowych voucherów czy plastikowych kart rabatowych proponuje udzielanie klientom upustów bezpośrednio przy płaceniu rachunku; pozwala też na personalizacje oferty rabatowej. System wymaga konfiguracji z terminalami płatniczymi, więc im częściej korzysta z nich rynek, tym większe szanse na biznesowe powodzenie całego projektu. W ten koncept niedawno uwierzył PKO Bank Polski, a fintechową spółkę włączył do swojej grupy. Teraz świętuje ona swój kolejny sukces — pozyskała pierwszego dużego klienta. Z jej technologii korzysta Makro.

CYFROWA LOJALNOŚĆ:
Zobacz więcej

CYFROWA LOJALNOŚĆ:

Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCarda, informuje o pozyskaniu dla polskiego, fintechowego rozwiązania pierwszego dużego klienta. Rozmowy prowadzone są już z kolejnymi i nie tylko w Polsce. [FOT. WM]

— Było to możliwe dzięki integracji technologii ZenCard z eService’em, operatorem płatniczym na rynku polskim, którego współwłaścicielem jest PKO BP. Zasięgiem obejmuje on ponad 150 tys. terminali płatniczych, z czego 1/3 jest zainstalowana w dużych sieciach handlowych, w tym w Makro — wyjaśnia Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCarda.

Promocyjna karuzela

System ZenCard w ubiegły weekend rozpoczął obsługę ogólnopolskiej akcji promowanej hasłem „Płać kartą Visa za zakupy w Makro i odbierz 50 zł w weekendowej promocji!”. Ma on ułatwić jej koordynację i umożliwić wprowadzenie dziennego limitu ofert promocyjnych. Technologia ma wspierać podobne działania sieci w przyszłości. Jarosław Sygitowicz dodaje, że jest to pierwszy z serii dużych klientów, u których system ZenCard zostanie niebawem wdrożony. Szczegóły kolejnych integracji nie są jeszcze ujawniane.

— Dysponujemy technologią „white label”, napędzającą dowolne lojalnościowe, promocyjne lub marketingowe inicjatywy naszych klientów, które w tym przypadku realizowane są w ich „barwach” — zaznacza Jarosław Sygitowicz.

A za pośrednictwem ZenCarda obsługiwane mogą być różnego rodzaju promocje i programy lojalnościowe, ale system może posłużyć również do innego celu. Spółce na rękę jest unijne Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wyznacza nowe obowiązki administratorom danych i przetwarzającym je podmiotom. Do polskiego porządku prawnego będzie musiało zostać zaimplementowane najpóźniej 25 maja 2018 r.

— ZenCard jest idealnym narzędziem do aktualizacji danych klientów, może ułatwić również zbieranie potwierdzeń o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w celach handlowych czy marketingowych — dodaje Jarosław Sygitowicz.

W bankowych strukturach

Zakup ZenCardu przez PKO BP był dość odważnym krokiem, pierwszą inwestycją banku w młody fintechowy projekt.

— Jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest to, aby PKO Bank Polski był otwartą platformą technologiczną zdolną do współpracy z branżą fintech. Konsekwentnie ten cel realizujemy — zakup spółki ZenCard na początku tego roku, a teraz start produkcyjny jego technologii dla takich klientów jak Makro i Visa są najlepszym tego dowodem. Ofertę ZenCarda i eService’u możemy zaproponować zarówno dużym, jak i małym klientom firmowym PKO, dając im możliwość budowy szytych na miarę programów lojalnościowych i tworzenie własnej bazy lojalnych klientów. Jednocześnie technologia ZenCard 2.0 umożliwia bankowi przygotowywanie w sposób unikalny na polskim rynku ofert promocyjnych dla klientów indywidualnych wraz z partnerami, np. sieciami handlowymi — twierdzi Szymon Wałach, dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO BP.

A młoda spółka ma już kolejne plany. Wspólnie z bankiem pracuje nad nowym produktem, który — bazując na technologii w obecnym kształcie — wprowadzi kolejne usługi na terminalach płatniczych. Jarosław Sygitowicz wspomina również o planach wprowadzenia technologii na zagraniczne rynki — chce licencjonować technologię ZenCarda.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / ZenCard zadba o klientów Makro