Złote czasy dla tańszych mieszkań

Marta Sieliwierstow
opublikowano: 2010-11-23 09:28

Mieszkania z segmentu popularnego są najczęściej i najchętniej kupowane. Ich atrakcyjność wzrosła szczególnie w 2009 r.

O wyborze mieszkania często decyduje cena — im niższa, tym lepiej

We wszystkich największych miastach przybyło mieszkań budowanych przez deweloperów. W Warszawie o 12, w Trój- mieście o 20, a w Łodzi o ponad 36,5 proc. Deweloperzy zmienili jednak plany i upodobania. Zamiast kosztownych i luksusowych mieszkań, które chętnie budowali w czasie boomu, teraz stawiają przede wszystkim na mieszkania z tzw. segmentu popularnego. Czyli po prostu nieco gorszej jakości, ale przez to — tańsze. Przez rok udział w rynku mieszkań z segmentu popularnego wzrósł o ponad 4 proc. Co prawda w ostatnich miesiącach w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Trójmieście procentowy udział takich mieszkań w całej ofercie nieznacznie spadł, ale przede wszystkim z powodu dużej sprzedaży lokali. W Krakowie i Poznaniu ich odsetek nadal rośnie.


Różne standardy mieszkań

(Warszawa, Wrocław, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto — w proc.)

Standard inwestycji październik 2009 październik 2010

Luksusowy 12,3 10,2

Średni 34,1 32,0

Popularny 53,6 57,8

Suma końcowa 100,0 100,0

O wyborze mieszkania często decyduje cena — im niższa, tym lepiej.
O wyborze mieszkania często decyduje cena — im niższa, tym lepiej.
None
None

Więcej we wtorkowym Pulsie Biznesu

KUP ONLINE>>