Czytasz dzięki

Zoom jest już wart więcej niż IBM

opublikowano: 02-09-2020, 06:49

Wartość rynkowa Zoom Video Communications rośnie jak szalona. Spółka oferująca oprogramowanie do wideokonferencji jest już wyceniana dużo wyżej niż IBM czy Sony.

Zoom jest jednym z beneficjentów pandemii, która zmusiła ludzi do zdalnego kontaktowania się. Widać to w wynikach spółki, która w poniedziałek poinformowała po sesji o zakończeniu kwartału zyskiem 185,7 mln USD. Skorygowany zysk na akcję wyniósł 92 centy i był ponad dwukrotnie większy niż prognozowali analitycy. Już w handlu międzysesyjnym akcje Zoom drożały o prawie 30 proc., ale szaleństwo nastąpiło dopiero podczas wtorkowej sesji. Akcje spółki z San Jose w Kalifornii drożały momentami o 47 proc., a wolumen obrotu wyniósł ponad 53 mln akcji, przy średniej trzymiesięcznej niespełna 9 mln. Ostatecznie kurs rósł na zamknięciu o prawie 41 proc., a wartość rynkowa spółki wynosiła ponad 127 mld USD. To więcej niż wynosi kapitalizacja wielu znanych, dużych firm, m.in. IBM, wycenianego na 109,5 mld USD, czy Sony, którego wartość wynosi niespełna 102 mld USD.  

Eric Yuan z pracownikami Zoom w momencie debiutu spółki na Nasdaq w kwietniu 2019 roku
Zobacz więcej

Eric Yuan z pracownikami Zoom w momencie debiutu spółki na Nasdaq w kwietniu 2019 roku fot. Bloomberg

- W sytuacji kiedy wydajność pracy z domu okazuje się lepsza niż oczekiwano, a COVID wciąż uniemożliwia powrót do miejsc pracy, zgadzamy się, że wartość Zoom będzie nadal rosła – napisała w raporcie Meta Marshall, analityczka Morgan Stanley.

Zaznaczyła jednocześnie, że wycena spółki na poziomie 40-krotności jej prognozowanych przyszłorocznych przychodów oznacza założenie iż większość użytkowników jej oprogramowania będzie już na stałe pracowała lub uczyła się z domu.

Kurs akcji Zoom wzrósł o 572 proc. w tym roku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Fox Business

Polecane