Zostań Gazelą Biznesu 2011

Wojciech Kowalczuk, Tomasz Siemieniec
14-07-2011, 00:00

Nie warto zwlekać. Zgłoszenie firmy do rankingu Gazele Biznesu 2011 najlepiej wypełnić już dziś.

Przyjmujemy zgłoszenia do kolejnej edycji rankingu małych i średnich firm

Nie warto zwlekać. Zgłoszenie firmy do rankingu Gazele Biznesu 2011 najlepiej wypełnić już dziś.

Do grudnia, kiedy tradycyjnie — już po raz dwunasty — redakcja "Pulsu Biznesu" opublikuje kolejne wydanie dorocznego rankingu "Gazele Biznesu", pozostały jeszcze cztery miesiące, jednak już pracujemy nad jego kolejną edycją. Przypomnijmy, Gazele Biznesu to firmy małe i średnie, które dynamicznie się rozwijają, osiągając jednocześnie bardzo dobre wyniki finansowe (szczegółowe kryteria publikujemy w ramce). Nasz dobrze już znany wśród przedsiębiorców ranking służy ich promowaniu i ułatwianiu im nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.

Choć część firm, które co roku trafiają do naszego zestawienia, jest typowana przez współpracującą z redakcją "PB" wywiadownię gospodarczą Coface Poland, która ich dane finansowe uzyskuje z ogólnodostępnych źródeł, a potem poddaje weryfikacji, to całkowitą pewność, że kandydatura przedsiębiorstwa zostanie rozpatrzona, daje samodzielne jej zgłoszenie. Można to robić, korzystając z formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronach internetowych: WWW.pb.pl i WWW. coface.pl. Termin składania zgłoszeń upływa 30 września 2011 r.

Gazelą Biznesu warto zostać z kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że ten tytuł jest potwierdzeniem dobrej kondycji firmy i jej dynamicznego rozwoju. Stał się on już rekomendacją rozpoznawalną zarówno przez kooperantów, jak i instytucje finansowe. Ponadto cykl dwunastu spotkań, podczas których laureaci rankingu odbierają pamiątkowe dyplomy i statuetki, jest doskonałą okazją do nawiązania znajomości i bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi partnerami w biznesie.

Kto może zostać Gazelą?

O tytuł Gazeli Biznesu 2011 mogą się ubiegać firmy, które spełniają wszystkie poniższe kryteria:

-rozpoczęły działalność przed 2008 r. i prowadzą ją nieprzerwanie do dziś,

- w 2008 r. osiągnęły wartość sprzedaży nie mniejszą niż 3 mln zł i nie większą niż 200 mln zł,

- w latach 2008-2010 z roku na rok odnotowywały wzrost przychodów ze sprzedaży,

- w latach 2008-2010 ani razu nie odnotowały straty, umożliwiły analizę swoich wyników finansowych przynajmniej od roku 2008 (publikując je w Monitorze Polskim B albo przekazując dane do Coface Poland lub Bonnier Business, albo udostępniając je poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego).

Formularz jest gwarancją

Nie warto zwlekać

Z satysfakcją obserwuję zainteresowanie, jakim cieszy się kolejna edycja rankingu Gazele Biznesu. Zgłoszenia przyjmujemy dopiero od trzech tygodni, a liczba firm, które rejestrują swoje kandydatury, już jest imponująca. W imieniu firmy Coface, która przygotowuje zestawienie, zachęcam do udziału w nim wszystkich przedsiębiorców, którzy dotychczas nie próbowali swoich sił w tej rywalizacji, a także tych, którzy to przedsięwzięcie znają, ale być może nie pamiętają, że już czas na zapisy do kolejnej edycji. Przypominam, że tylko zgłoszenie firmy przez formularz gwarantuje, że na pewno będzie ona poddana weryfikacji.

Kryteria, które należy spełnić, pozostają niezmienne, dlatego musimy się liczyć z tym, że wiele spośród rozwijających się wcześniej dynamicznie firm nie znajdzie się w nowym zestawieniu ze względu na spadek obrotów w kryzysowym 2009 r. W obecnej edycji analizujemy wyniki firm uzyskane w latach 2008-10, zatem — mimo poprawy koniunktury i przychodów w 2010 roku — musimy się liczyć z tym, że kryzysowe spadki będą rzutowały także na tegoroczne zestawienie.

Stajemy po raz kolejny przed trudnym zadaniem znalezienia, zachęcenia i zweryfikowania jak największej grupy przedsiębiorstw, które przechodząc przez kryzys, nie przestały się rozwijać i prowadzą biznes w sposób przejrzysty. Jeszcze raz zachęcamy do zgłaszania swoich kandydatur i przekazywania wyników. Coface jak zawsze dołoży wszelkich starań, aby lista rankingowa była nie mniej bogata od poprzedniej.

Katarzyna Kompowska

prezes Coface Poland

Małe firmy są dla nas ważne

Ranking Gazel Biznesu jest otwarty i mogą się do niego zakwalifikować wszystkie firmy, które spełniają jego niełatwe kryteria. W czasach najlepszej koniunktury gospodarczej liczba notowanych w nim przedsiębiorstw przekraczała 4000. Okres spowolnienia gospodarczego zrobił jednak swoje i ostatnia edycja naszej listy była krótsza od poprzedniej o 500 pozycji. Podczas prac nad tegorocznym zestawieniem również spodziewamy się, że będzie ono krótsze od rekordowego. Bierzemy bowiem pod uwagę wyniki finansowe firm osiągnięte w samym środku kryzysu.

Jednak nawet niełatwe dla małych i średnich przedsiębiorstw lata pokazały, że potrafią one sobie radzić w każdych okolicznościach. Wielu "weteranów" naszego rankingu oparło się przeciwnościom i utrzymało się na liście. I choć wiele firm — Gazel z lat wcześniejszych — nie zakwalifikowało się do ubiegłorocznego zestawienia, to wyjątkowo duży był odsetek przedsiębiorstw goszczących w nim po raz pierwszy. Dlatego z optymizmem oczekuję wyników rankingu "Gazele Biznesu 2011", bo niezależnie od tego, jak wiele przedsiębiorstw się do niego zakwalifikuje, będzie to grupa najlepszych z najlepszych.

Redakcja "Pulsu Biznesu" doskonale zdaje sobie sprawę z roli, jaką odgrywają one w gospodarce. Dlatego systematycznie zwiększamy liczbę adresowanych do nich artykułów — zarówno takich, które prezentują ich osiągnięcia, jak i takich, które zawierają informacje przydatne w praktyce biznesowej. Na tym jednak nie koniec. Od września 2011 r. szykujemy dla tej grupy firm bardzo użyteczną niespodziankę…

Tomasz siemieniec

redaktor naczelny "Pulsu Biznesu"

Cytat

Tomasz Jóźwik: Ta nagroda, ze względu na bardzo obiektywne kryteria jej przyznawania, została przychylnie przyjęta przez naszych kontrahentów — dostawców, odbiorców i instytucje finansowe. Wraz z otrzymaniem wyróżnienia wzrosła wiarygodność naszej firmy.

prezes Asclepios

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Kowalczuk, Tomasz Siemieniec

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zostań Gazelą Biznesu 2011