Czytasz dzięki

Zwalniasz pracownika – pomóż mu

opublikowano: 06-10-2020, 22:00

Ankietowani przez Randstad chcieliby, aby pracodawcy wspierali zatrudnionych, z którymi się rozstają.

Rynek pracy powoli wraca do sytuacji sprzed pandemii koronawirusa — wynika z 41. edycji badania Monitor Rynku Pracy realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad. Wraz ze zniesieniem niektórych obostrzeń, mających wpływ na funkcjonowanie gospodarki, spadła obawa pracowników o utratę zatrudnienia. Jednocześnie prawie 9 na 10 respondentów uważa, że w przypadku zwolnienia bez problemu znajdzie nową pracę.Niektórzy liczą przy tym, że pracodawcy, wypowiadając umowę, w jakiś sposób wesprą zwalniane osoby.

Wśród osób, które straciły pracę w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, tylko 12 proc. usłyszało od szefa propozycję wsparcia. W ciągu całej swojej kariery z podobną deklaracją spotkało się 26 proc. ankietowanych. Pracownikom najczęściej zależy na zastrzyku finansowym, co przyznało 58 proc. badanych. Znaczna grupa respondentów, bo 40 proc., oczekuje pomocy w szukaniu nowego zatrudnienia, a 31 proc. — wystawienia referencji. Monika Hryniszyn, dyrektor zarządzająca Randstad RiseSmart, uważa, że wsparcie pracowników na każdym etapie współpracy, również przy rozstaniu z nimi, wpływa długofalowo na skuteczne pozyskiwanie talentów — bez względu na uwarunkowania rynkowe.

— Firmy, które działają w ten sposób, na ogół nie mają trudności w pozyskiwaniu kandydatów także wtedy, gdy brakuje ich na rynku. Takie działania mają więc znaczenie dla pracownika i pracodawcy — podkreśla.

Dodaje, że według różnych badań co drugi pracownik, który stracił zatrudnienie, podzielił się opinią o swojej ostatniej firmie. Najczęściej mówi o tym rodzinie i znajomym, ale takie oceny pojawiają się też w serwisach społecznościowych i portalach o pracodawcach.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane