Czytasz dzięki

Życiowy spadek Avivy

opublikowano: 06-08-2020, 22:00

Pod względem sprzedaży pierwszy kwartał był bardzo dobry, a drugi — fatalny. Największy dołek w kluczowym segmencie dopiero jednak czeka ubezpieczyciela.

Negatywny wpływ pandemii na działalność branży ubezpieczeniowej wciąż przed nami — stwierdził Adam Uszpolewicz, prezes polskiej Avivy, podczas czwartkowej konferencji dla mediów poświęconej wynikom finansowym za pierwsze półrocze 2020. Szef drugiego ubezpieczyciela życiowego nad Wisłą (liderem w tej kategorii jest PZU), który prowadzi w mniejszym zakresie również biznes majątkowy, inwestycyjny i emerytalny, podkreśla, że w perspektywie długoterminowej wiele zależy m.in. od bezrobocia i wysokości wynagrodzeń. Spodziewa się, że te czynniki mogą powodować rezygnowanie z polis życiowych, czego na razie Aviva nie doświadczyła. Mimo to od stycznia do czerwca ubezpieczyciel odnotował 14-procentowy spadek sprzedaży w segmencie ubezpieczeń na życie, a tylko w drugim kwartale — aż 60-procentowy.

Adam Uszpolewicz, stojący na czele polskiej Avivy, spodziewa się
postępującej konsolidacji sektora ubezpieczeniowego nad Wisłą, a swoją firmę
widzi raczej w roli kupującego, o ile oferta będzie korzystna. Uważa, że
ostatnie zmiany kadrowe w centrali nie doprowadzą do wyjścia ubezpieczyciela z
polskiego rynku.
Zobacz więcej

MNIEJSZA KONKURENCJA:

Adam Uszpolewicz, stojący na czele polskiej Avivy, spodziewa się postępującej konsolidacji sektora ubezpieczeniowego nad Wisłą, a swoją firmę widzi raczej w roli kupującego, o ile oferta będzie korzystna. Uważa, że ostatnie zmiany kadrowe w centrali nie doprowadzą do wyjścia ubezpieczyciela z polskiego rynku. Fot. Marek Wiśniewski

To pokłosie wprowadzonych w marcu obostrzeń związanych z COVID-19, które położyły się cieniem na działalności agentów, będących głównym kanałem dystrybucji. Od czerwca sytuacja tzw. życiówki się poprawia, ale rynek wciąż nie wrócił do stanu z początku roku. Znacznie lepiej wygląda segment majątkowy, w szczególności ubezpieczenia gospodarcze — sprzedaż była o 18 proc. wyższa niż rok wcześniej.Było to możliwe dzięki obsłudze zdalnej, w tym przez internet i telefon. Coraz większą rolę w dystrybucji odgrywa serwis MojaAviva, z którego korzysta ponad 0,5 mln klientów.

— Dzięki dobrym wynikom pierwszego kwartału udało się nam zamknąć półrocze lekkim wzrostem przypisu składki zarówno w segmencie życiowym [952 mln zł — red.], jak i majątkowym [244 mln zł — red.] — mówi Adam Uszpolewicz.

Spadek odnotował natomiast biznes bancassurance Avivy i Santandera — suma składek zebranych od stycznia do czerwca wyniosła 220 mln zł i była o prawie 12 proc. niższa niż rok wcześniej. Przyczyny należy upatrywać w zamkniętych placówkach bankowych. Banki zapowiadają większą koncentrację na sprzedaży polis, co ma chociaż częściowo zrekompensować przychody odsetkowe utracone w dobie koronakryzysu.

— Spodziewam się dużo większego zainteresowania sprzedażą ubezpieczeń wśród banków. My jesteśmy na bardzo dobrej pozycji, mając długoterminowe relacje z naszym partnerem. Poziom sprzedaży jest zadowalający. Dostępność naszej oferty w bankowości cyfrowej jest niewielka, ale pracujemy nad tym — informuje prezes Avivy.

509 mln zł Taki zysk operacyjny netto wypracowała grupa Aviva w Polsce w pierwszym półroczu 2020. To o 9 proc. więcej niż rok wcześniej.

9,1 proc. Taki udział w rynku ubezpieczeń na życie miała Aviva na koniec 2019 r. Firma ma ambicję powalczyć o więcej. Wyprzedza ją tylko PZU z ponad 40-procentowym udziałem.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane