Zysk 11bit poniżej oczekiwań

GSU
opublikowano: 2019-08-27 17:52

Producent gier wypracował w drugim kwartale 2 mln zł zysku netto. To wynik 40 proc. poniżej oczekiwań analityków.

Konsensus PAP Biznes przewidywał, że spółka zarobi w drugim kwartale 3,3 mln zł zysku netto. 

Fot. Frostpunk

Zysk operacyjny 11bit ukształtował się na poziomie 2,9 mln zł, czyli 17,5 proc.  poniżej konsensusu. 

Przychody były na poziomie 16,6 mln zł i okazały się 36 proc. powyżej konsensusu. 

Po pierwszym półroczy producent gier ma 6,4 mln zł zysku netto, 8,7 mln zł zysku operacyjnego i 30,7 mln zł przychodów.

- Wypracowane przez 11 bit studios w I połowie 2019 roku wyniki finansowe uważamy za bardzo satysfakcjonujące, szczególnie że najważniejsze premiery zapowiedziane na bieżący rok są dopiero przed nami – mówi Grzegorz Miechowski, prezes spółki. 

W jego ocenie, że jest to zasługa bardzo dobrej monetyzacji całego portfolio gier spółki na czele z „Frostpunkiem” i „Moonlighterem”, mimo że od premier tych tytułów minął już ponad rok. Zwraca uwagę na rosnące zasoby gotówkowe w spółce.

– Tylko w ostatnim półroczu wartość naszych aktywów finansowych powiększyła się o kolejne 13 mln zł do blisko 84 mln zł – mówi.

Zysk netto wypracowany w pierwszych sześciu miesiącach roku byłby jeszcze wyższy gdyby nie niegotówkowe rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za I półrocze 2019 rezerwy te miały wartość 4,1 mln zł. 

W ocenie prezesa długa lista premier, które już miały, bądź dopiero będą miały miejsce w kolejnych tygodniach, w połączeniu z  dobrą bieżącą sprzedażą „Frostpunka” i „Moonlightera” pozwalają oczekiwać, że drugie półrocze 2019 roku dla 11 bit studios zapowiada się, jeśli chodzi o spodziewane wyniki finansowe, wyraźnie lepiej niż pierwsze sześć miesięcy.