Na otwarciu sesji na Wall Street akcje McDonald’s traciły o ponad 1 proc. proc.
Globalna sprzedaż koncernu spadła o 3,3 proc. W Stanach Zjednoczonych firma zmaga się z silną konkurencją, ponieważ konsumenci coraz częściej wybierają zdrowsze alternatywy takie jak Chipotle Mexican Grill.
Ucierpiała również sprzedaż koncernu w Europie – zwłaszcza w Rosji I Niemczech. Sprzedaż w Chinach, na najszybciej rosnącym rynku załamała się w związku ze skandalem z przeterminowanym mięsem.
W obszarze Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i Afryce (APMEA) sprzedaż spadła o 9,9 proc., a w Europie o 1,4 proc.
Analitycy spodziewali się tymczasem spadku sprzedaży na poziomie 3 proc. na świecie, o 2,9 proc. w Stanach Zjednoczonych, o 10,6 proc. w krajach APMEA oraz o 0,3 proc. w Europie.
Zysk netto koncernu spadł do 1,07 mld USD, czyli 1,09 USD na akcję, wobec 1,52 mld USD I 1,52 USD na akcję rok wcześniej.
