Zysk Scottish & Newcastle wzrósł w pierwszym półroczu o 9,8 proc. Największy brytyjski producent piwa poprawił sprzedaż na krajowym rynku dzięki zwiększeniu wydatków na reklamę. Wyraźnie poprawiła wyniki jego rosyjska spółka.
Zysk netto Scottish & Newcastle sięgnął w pierwszym półroczu 90 mln GBP. Przychody wzrosły o 3,4 proc. do 1,88 mld GBP. Pod względem ilości sprzedaż spadła jednak o 3,9 proc.
Baltic Beverages Holding, który jest własnością Scottish & Newcastle i Carlsberga, największy producent piwa w Rosji, poprawił w drugim kwartale sprzedaż o 17 proc. W tym samym okresie rynek wzrósł o 4,5 proc. Zysk operacyjny spółki wzrósł o 31 proc. Analitycy UBS szucują, że średnie spożycie piwa w Rosji wynosiło w ubiegłym roku . Do 2010 roku ma wzrosnąć do .
MD, Bloomberg