1 mln zł z dostawą pod drzwi

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2019-12-22 22:00

Fundusz bValue, wspierany m.in. przez Rafała Brzoskę, postawił na system zarządzania ekspresowymi dostawami. Zainwestował w spółkę Deligoo.

Szacuje się, że rynek internetowych systemów do zarządzania dostawami jedzenia w Polsce w 2019 r. osiągnął wartość 1,4 mld zł i w najbliższych latach będzie rósł średnio o 15 proc. rocznie. Coś dla siebie chce z tego uszczknąć start-up Deligoo.

UNIWERSALNE NARZĘDZIE:
UNIWERSALNE NARZĘDZIE:
Restauracje mogą wykorzystywać nasz system do dostarczania jedzenia, nawet jeśli sięgają po inne usługi, np. Uber Eats — mówi Łukasz Rybak współzałożyciel Deligoo
Fot. ARC

Technologiczna spółka opracowała i wprowadziła już na rynek cyfrowe narzędzie do zarządzania logistyką dostaw ekspresowych. Na razie skoncentrowała się na sektorze gastronomicznym, ale w perspektywie ma możliwość rozszerzenia działalności również o e-commmerce i dowóz zamawianych przez internet artykułów spożywczych. Potencjał rynku i start-upu dostrzegł również fundusz bValue — na razie zainwestował w projekt 1 mln zł. Poza pieniędzmi spółka zyskała również wsparcie współpracujących z funduszem przedsiębiorców: Rafała Brzoski, prezesa Integera, Mariana Owerki, założyciela Bakallandu, oraz Tomaszów Misiaka i Hanczarka, założycieli Work Service’u. System autorstwa Deligoo obejmuje zamówienia składane u restauratorów (telefonicznie i online, bezpośrednio i przez serwisy), automatycznie przydziela zlecenia kierowcom i wyznacza trasy, optymalizując czas ich pracy itp.

— Z naszego rozwiązania korzysta np. szczecińska spółka Uni-Car, która realizuje dostawy zamówień z sieci KFC. Dysponuje flotą 250 samochodów i współpracuje z 700 kierowcami. Mamy też podpisaną umowę z portalem Głodny.pl, który integruje oferty restauracji. Takich umów jest znacznie więcej. Nasz system wspiera pracę dostawców jedzenia w siedmiu miastach w Polsce, niebawem zagości w kolejnych 25 — informuje Łukasz Rybak, współzałożyciel Deligoo. Firma, wzmocniona zastrzykiem gotówki, postawi na rozwój technologii i powiększenie zespołu deweloperskiego, a także biura sprzedażowego.

„Atrakcyjność sektorów food delivery i urban delivery potwierdza duża aktywność funduszy venture capital na świecie. Brytyjska spółka Deliveroo w 2019 r. zamknęła rundę finansową w wysokości 575 mln USD, w której liderem był Amazon” — wskazuje w komunikacie Maciej Balsewicz, prezes bValue.

Jego zdaniem możliwe jest, że Amazon chce wykorzystać to strategiczne partnerstwo „przy coraz szybszych dostawach w ramach abonamentu Prime”. Zarządzana przez menedżera grupa funduszy dysponuje łącznie ponad 93 mln zł. Aktywne wehikuły inwestycyjne bValue wspierają się pieniędzmi z programów Bridge Alfa i PFR Starter. Przez ostatnie trzy lata fundusz przeprowadził 17 inwestycji na łączną kwotę 29 mln zł, z czego pięć w 2019 r. Spółki z portfela bValue w tym roku pozyskały dodatkowo od zewnętrznych inwestorów ponad 40 mln zł.