10 najbogatszych szkół w USA

ŁO, forbes.com
opublikowano: 31-07-2014, 11:32

Magazyn „Forbes” opublikował listę najbogatszych szkół wyższych w Stanach Zjednoczonych. Koncentracja bogactwa jest w amerykańskim systemie edukacji olbrzymia.

Richard Vedder i Christopher Denhart z organizacji Center for College Affordability and Productivity piszą na łamach „Forbesa”, że zaledwie 22 amerykańskie uczelnie zgarniają połowę wszystkich przekazywanych darowizn i datków. Szkoły te rekrutują jednak tylko około 5 proc. wszystkich studentów.

Absolwenci Harvard University
Absolwenci Harvard University
FOT. iStock

Wiele z tych obdarowywanych instytucji otrzymuje również ogromne dotacje federalne, których celem jest wspieranie badań.  

Autorzy tekstu podkreślają, że czołowe uniwersytety są bardzo skuteczne w pozyskiwaniu funduszy i zarządzaniu majątkiem. Nie widzą więc problemu w dużych dotacjach, ale mają wątpliwości, czy amerykański rząd powinien wydawać środki publiczne do pogłębiania tych różnic.  

„Forbes” opublikował też swój coroczny ranking najlepszych uczelni za oceanem. Na czele znalazła się mała uczelnia Williams College ze stanu Massachusetts, która zatrudnia nieco ponad 300 nauczycieli akademickich. Dla porównania, Harvard ma kadrę liczącą ponad 4,5 tys. wykładowców.  

Drugie miejsce w rankingu zajął renomowany kalifornijski Stanford University, a trzecie Swarthmore College. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Princeton University, Massachusetts Institute of Technology, Yale University i wreszcie, dopiero na siódmym miejscu lider pozyskiwania środków, czyli Harvard University.    

10 najbogatszych uczelni i datki w 2013 r.

1. Harvard University 32,3 mld USD   

2. Yale University 20,8 mld USD    

3. University of Texas System 20,5 mld USD    

4. Stanford University 18,7 mld USD    

5. Princeton University 18,2 mld USD    

6. Massachusetts Institute of Technology 11 mld USD    

7. Texas A&M University System and Foundations 8,7 mld USD    

8. University of Michigan 8,4 mld USD    

9. Columbia University 8,2 mld USD    

10. Northwestern University 7,9 mld USD

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, forbes.com

Polecane