Czytasz dzięki

11bit przeskalowuje biznes

opublikowano: 29-06-2020, 17:43

Budżet trzech własnych tytułów, nad którymi pracuje studio, i czterech gier z portfolio wydawniczego to 85 mln zł.

11bit studios rozwija coraz większe i ambitniejsze projekty zarówno własne, jak też w ramach wydawnictwa. Szacowany budżet trzech projektów własnych to około 60 mln zł. Biorąc pod uwagę, że budżet produkcyjny największego dotychczas tytułu, czyli „Frostpunka”, wyniósł ponad 10 mln zł, jest to wzrost skokowy. Najwcześniej ogłoszonym tytułem własnym jest gra o roboczej nazwie „Projekt 8”. Konsens rynkowy zakładał jej premierę w 2022 r., jednak prace zajmą spółce dłużej, niż zakładała.

11bit studios, na którego czele stoi Grzegorz Miechowski, podpisuje coraz większe projekty wydawnicze, mocniej angażuje się finansowo i ponosi większe ryzyko, więc jego udział w przychodach z nowych tytułów wydawniczych jest większy niż dotychczas.
Zobacz więcej

Efekt skali:

11bit studios, na którego czele stoi Grzegorz Miechowski, podpisuje coraz większe projekty wydawnicze, mocniej angażuje się finansowo i ponosi większe ryzyko, więc jego udział w przychodach z nowych tytułów wydawniczych jest większy niż dotychczas. Fot. Piotr Guzik/Forum

- Mimo że zespół składa się ze znakomitych fachowców, to jednak jest to dla niego dopiero pierwsza gra, w związku z tym idziemy mniejszymi kroczkami, niż zakładaliśmy. Potrzebujemy więcej czasu na jej skończenie – mówi Grzegorz Miechowski, prezes 11bit studios.

Ponadto ze względu na rozwój koncepcji i charakter gry 11bit studios przeniosło projekt z własnej technologii na silnik Unreal. Przedstawiciele spółki nie wykluczają, że przed premierą „Projektu 8” może zadebiutować inny tytuł. Stojący za „Frostpunkiem” zespół pracuje nad projektem „Eleanor”, który jest w fazie preprodukcji. Skala gry znacznie przewyższa „Frostpunka”. Kolejny własny tytuł to projekt „Dolly”. Odpowiada za niego zespół, który wcześniej rozwijał „This War of Mine”. Studio jest obecnie w fazie prac nad prototypami gameplayowymi.

W poniedziałek, po zapowiedzi konieczności dłuższych prac nad „Projektem 8”, kurs 11bit studios tracił nawet ponad 11 proc. Inwestorzy mogli się obawiać, że przesunięcie premiery spowoduje wyrwę w przychodach. Przedstawiciele warszawskiego studia podkreślają jednak, że wcale tak być nie musi, biorąc pod uwagę dobrą monetyzację już wydanych tytułów oraz dalsze plany.

W przyszłym roku będzie miał premierę mobilny „Frostpunk”, którego wydawcą jest NetEase, ukaże się płatny też dodatek do „Children of Morta”. Spółka ma też coraz bogatsze portfolio wydawnicze, a ta część działalności odpowiadała w ubiegłym roku za ponad 40 proc. przychodów.

- Ten rok jest w miarę spokojny, ale pokazaliśmy już w pierwszym kwartale, jakie wyniki osiągnąć z portfolio, które już mamy, uzupełniając je kolejnymi wersjami konsolowymi czy sprzętowymi. Możemy więc spodziewać się całkiem dobrego roku. Przyszły też będzie jeszcze dość spokojny, ale nie oznacza to, że będzie słaby przychodowo – mówi prezes.

Dotychczasowe projekty wydawnicze 11 bit studios, tj.: „Children of Morta”, „Beat Cop”, „Moonlighter” i  „Tower 57”, wymagały od spółki ponad 8 mln zł inwestycji i przyniosły 55 mln zł przychodów.  Budżet czterech projektów wydawniczych, nad którymi obecnie prowadzi prace, wynosi 25 mln zł. Oznacza to, że będą one większe niż dotychczasowe projekty wewnętrzne. Z polskim studiem Full’s Theory 11bit pracje nad projektem „Vitriol”, którego szczegóły zostaną ujawnione w przyszłym roku. Ma to być duża gra RPG, kierowana do dojrzałych odbiorców. Jej premiera jest planowana na 2022 r. Ze studiem Digital Sun, które odpowiadało za „Moonlightera”, trwają prace nad projektami „Foxhole” i „Botim”. Premiera pierwszego tytułu zaplanowana jest na  2021, a drugiego na 2022 r. Czwarty projekt wydawniczy to gra o roboczym tytule „Ava”, której producentem jest hiszpańskie studio Chibig. To nie wszystko. Niebawem spółka ma ogłosić piąty projekt.
 

987c9ee0-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane