2 mld zł sprzedaży bezpośredniej

ML
opublikowano: 13-06-2008, 00:00

Obroty firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią w Polsce wyniosły w 2007 r. ponad 2 mld zł wobec 1,9 mld zł w 2006 r. (wzrost o 5,3 proc.).

— W kolejnych latach spodziewamy się 5-10-procentowego wzrostu — mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Zdaniem ekspertów, ten kanał dystrybucji będzie rósł, jednak zawsze będzie miał charakter niszowy. Obroty stanowią zaledwie 0,5 proc. sprzedaży handlu detalicznego. W Europie jest to 3 proc.

Prym wiodą kosmetyki, jednak ich udział się zmniejsza. Kolejne pozycje zajmują: sprzęt AGD, odżywki i artykuły dietetyczne, biżuteria, ubrania oraz usługi telekomunikacyjne.

Liderem sprzedaży bezpośredniej jest Avon Cosmetics Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu