- Adidas spodziewa się, że sprzedaż drużynowych koszulek będzie w tym roku rekordowa - donosi agencja Bloomberg.

To pewna niespodzianka, bo Rosja, która organizuje mundial objęta jest międzynarodowymi sankcjami, a kilka znanych reprezentacji z milionami fanów nie zakwalifikowało się do turnieju. Chodzi przede wszystkim o Włochy i Holandię, ale także o Stany Zjednoczone, które są ważnym rynkiem piłkarskim.
Adidas przyznał, że pod względem finansowym rosyjski mundial nie będzie tak udany, jak mistrzostwa organizowane cztery lata temu w Brazylii. Sprzedaż koszulek przekroczy jednak najpewniej poziom 8 mln sztuk, co będzie rekordowym wynikiem.
Niemiecki producent sprzętu sportowego ubierze podczas mistrzostw piłkarzy 12 drużyn, podczas gdy logo głównego rywala, amerykańskiej firmy Nike, pojawi się na strojach 10 ekip. Z Adidasem zagrają m.in. Niemcy, Hiszpanie i Rosjanie. Nike wybrali Brazylijczycy, Francuzi, Anglicy i Polacy.
- Adidas poinformował, że sprzedaż rzeczy związanych z piłką nożną sięgnęła 2,1 mld EUR w 2014 r. - podaje agencja Reuters.
Nie tylko koszulki rozchodziły się wtedy znakomicie, ale także oficjalne piłki mistrzostw. Koncern sprzedał ich 14 mln sztuk.