Agora chce zarabiać więcej poza gazetą

MEW, PAP
opublikowano: 03-07-2008, 00:00

Gazeta.pl chce pokonać w tym roku Interię. Koncern otwiera studio telewizyjne, inwestuje w telewizję mobilną i rynek ukraiński.

Gazeta.pl chce pokonać w tym roku Interię. Koncern otwiera studio telewizyjne, inwestuje w telewizję mobilną i rynek ukraiński.

Agora stawia na nowe media — w lutym jej prezes Marek Sowa mówił, że za trzy lata większość przychodów koncernu ma pochodzić z działalności pozawydawniczej. Tomasz Józefacki, szef pionu internetowego Agory, ujmuje to bardziej precyzyjnie.

— Dwie trzecie wpływów w ciągu trzech lat powinno pochodzić z działalności innej niż prasowa. Oczywiście to nie jest tylko internet, w tej części jest też AMS czy radio — mówi Tomasz Józefacki.

Przychody Agory w pierwszym kwartale tego roku wyniosły 313,4 mln zł. Firma outdoorowa AMS, radio i reklama internetowa wytworzyły jedynie 66,4 mln zł.

Koncern mocno inwestuje w działalność online — ma obecnie 59 marek internetowych. Gazeta.pl zrównała się w rankingach oglądalności z Interią.pl i O2.

— Chcemy w tym roku powalczyć z O2 i Interią o pozycję numer trzy — zapowiada Tomasz Józefacki.

Koncern, który sfinalizował kilka dni temu transakcję kupna Trader.pl, będzie mógł wliczyć do swoich statystyk część oglądalności portalu (Agora szacuje, że będzie to 200 tys. z ponad 900 tys. unikatowych użytkowników Tradera).

Szef pionu internetowego nie chciał wprost odpowiedzieć, czy koncern Marka Sowy planuje, równie kontrowersyjne, co kosztowna akwizycja Trader.pl., transakcje.

— Mogę tylko powtórzyć, że Agora szuka możliwości rozwoju i że ma 900 mln zł na akwizycje — mówi Tomasz Józefacki.

Agora, która testuje telewizję mobilną w standardzie DVB-H, stawia również na ten kanał dystrybucji. Koncern, który od kilku miesięcy zapowiada otworzenie wspólnego newsroomu dla działalności internetowej i radiowej, buduje własne studio telewizyjne. Agora nastawia się na produkcję krótkich form telewizyjnych przeznaczonych do transmisji w systemie cyfrowym. Studio będzie też miało możliwość transmisji na żywo.

— Więcej szczegółów ujawnimy jesienią — wyjaśnia Tomasz Józefacki.

Agora coraz bardziej angażuje się na Ukrainie.

— Chcemy być liderem w perspektywie kilku lat — mówi Tomasz Józefacki.

Jednak będzie on w najbliższych latach marginalny dla koncernu — przychody internetowe na całym rynku ukraińskim wynoszą kilkanaście milionów USD.

Z kupnem akcji trzeba poczekać

Andrzej Szymański

analityk DM BZ WBK

Zapowiedzi Agory dotyczące ekspansji internetowej są jak zwykle bardzo ogólne. Dopiero szczegółowe dane dotyczące zarówno wartości inwestycji, jak i potencjalnych zysków z nowych projektów i przejęć pozwoliłyby ocenić tę strategię. W przeszłości Agora nie zaskakiwała pozytywnie swoimi inwestycjami, więc inwestorzy pewnie będą woleli poczekać na szczegóły transakcji i dopiero wtedy ewentualnie kupować akcje spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu