AIG wróciło do Polski

MGA
03-12-2012, 13:17

Chartis Polska zmieniło nazwę na AIG. To powrót globalnego brandu na polski rynek finansowy.

Bez konferencji prasowych, fleszy czy koncertów gwiazd światowej muzyki wróciła na polski rynek finansowy jedna z największych globalnych marek ubezpieczeniowych AIG.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Od ostatniego weekendu w telewizji można zobaczyć spoty reklamujące polisy amerykańskiej firmy. To oznacza, że ten brand zastąpił nad Wisłą markę Chartis.

Decyzja o powrocie do nazwy AIG zapadła na szczeblu zarządu ubezpieczyciela w lipcu i ma charakter globalny. Pokazuje, że firma ma już najgorszy okres za sobą. Była jedną z negatywnych gwiazd kryzysu 2008-2009. Od bankructwa uratowała go tylko nacjonalizacja i wyłożenie najpierw 85 mld USD, a następnie kolejnych 30 mld USD przez rząd amerykański. Negatywna reakcja opinii publicznej i rynków spowodowała, że AIG jak ognia unikało używania swojej marki, a niektóre jego linie biznesowe, by móc normalnie działać odcięły się od przeszłości. Segment ubezpieczeń majątkowych działał – także w Polsce - pod nazwą Chartis.

Więcej jutro w "Pulsie Biznesu".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / AIG wróciło do Polski