AirBnB odnotowała stratę rzędu 3,9 mld USD

  • PAP
opublikowano: 26-02-2021, 11:40

Firma AirBnB opublikowała pierwsze sprawozdanie finansowe po grudniowym debiucie na giełdzie, w którym poinformowała o 3,9 mld dol. straty i spadku przychodów w ostatnim kwartale ubiegłego roku o 22 proc. w ujęciu rocznym do poziomu 859 mln dol.

DADO RUVIC / Reuters / Forum

Dziennik "New York Times" komentując w piątek wyniki finansowe spółki ocenił, że AirBnB przed debiutem wzbudziło bardzo duże oczekiwania ze strony tak analityków, jak i inwestorów.

Gazeta zauważa, że strata firmy powoli zbliża się do 5,2 mld zł, o których informował Uber po pierwszym kwartale od debiutu na giełdzie. "NYT" przypomina też, że wówczas trwała wśród obserwatorów giełdowych dyskusja na temat tego, czy niedochodowe start-upy mogą na parkiecie przynosić zyski.

AirBnB informacje o spadku przychodów uzupełniło twierdzeniem, że należy go interpretować jako wyraz odporności firmy na zastój w branży turystycznej spowodowanej pandemią koronawirusa. Wiosną ubiegłego roku firma straciła rezerwacje warte miliard dolarów, zwolniła wielu swoich pracowników i uruchomiła finansowanie kryzysowe w odpowiedzi na pojawienie się ograniczeń w przemieszczaniu się i blokad gospodarki na całym świecie. Latem, mimo że liczba rezerwacji dokonywanych na platformie wróciła do normy, przychody uzyskane z działalności firmy okazały się niewystarczające aby pokryć lukę.

Po wejściu w grudniu ubiegłego roku na giełdę AirBnB zgromadziło 3,5 mld dolarów i uzyskało wycenę na poziomie ponad 100 mld dol. z perspektywą wzrostu i okresowym wynikiem nawet 120 mld dol. ze względu na wiarę inwestorów w to, że pojawienie się szczepionki na koronawirusa szybko przywróci sektor turystyki do normy sprzed pandemii.

Airbnb oferuje za pośrednictwem swojej strony internetowej mieszkania i domy na wynajem w tysiącach miast i niemal wszystkich krajach świata.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane